BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Belabberd weggedrag 318i touring 1997

Oude of gesloten topics van BMWForum.nl vind je hier!

Moderator: Moderator Team

Locked

Topic Author
lady_rose
Neutraal
Posts: 1
Joined: 10 Feb 2012 09:31
Type Auto: Bmw 318i touring aut executive

Belabberd weggedrag 318i touring 1997

Post by lady_rose »

Beste Bmw liefhebbers,

Neem even de tijd zou ik zeggen....

Ik heb een Bmw 318i Touring automaat executive van 1997.
Hoe ik dus bij deze auto ben gekomen:

Mijn moeder en ik hadden alle twee al een Bmw. Ik had een coupé en zij had net een Bmw 318 sedan van 1998 gekocht. De auto van haar was echt een pracht auto om te zien, maar het was natuurlijk weer te mooi om waar te wezen. De auto had een vreemd pruttelend geluid, en na een aantal flinke knallen reed de auto uiteindelijk nog maar op 1 cillinder. Wonder boven wonder is ze nog bij de garage aangekomen waar ze toevallig ook heen zou.
Auto bleek vroeger op gas gelopen te hebben, en later omgebouwd naar benzine.....

De verkoper, een wazig autobedrijf uit Drachten met Bmw occasions wou hier niets van weten, en reageerde ook nergens op. Als we hem belden werd de telefoon er onmiddelijk opgegooid.

Na heel wat gedoe was zij besloten een andere bmw te kopen, en zo zijn we dus aan deze Bmw 318i Touring gekomen. Er zaten 18 inch wielen onder de auto, en met de vorige eigenaar hadden we afgesproken dat hij de originele velgen er weer onder zou zetten. Helaas niet gebeurd.
Zij heeft er maar 2 dagen in gereden, maar werd zo onzeker in deze auto dat ze er niet een minuut langer in wilde rijden.

Het viel me gelijk al op dat deze auto nogal slingerde op de weg door speling.
Zodra je over een hobbeltje reed schoot het stuur alle kanten op, en als je inhaalde en over een witte middenlijn reed, kreeg je een dikke slinger in het stuur, en in het achterwerk van de auto.
Ik heb de velgen er onder weg laten halen, en er zijn weer originele ondergekomen.
( uiteraard wel nagevraagd over juiste maat en ET waarde)

Twee van de vier banden hadden een iets minder goed profiel en deze zijn toen voor geplaatst.
Ik hoopte dat de auto nu beter zou rijden, maar helaas.

Daarna ben ik naar de garage gegaan, en heeft een vriend van mij de kruk as kering vervangen, draagarm rubbers, en 2 andere banden voor erom gezet.
Ik heb daarna een afspraak gemaakt bij de Euromaster voor het uitlijnen.
Daar zijn ze wel een dik uur bezig geweest, omdat het volgens hun muur vast zou zitten.
Ik moest maar in de kantine wachten, maar zag wel dat ze bezig waren met een gasbrander.....had er dus al geen goed gevoel bij.

Na dus lange tijd hebben zitten wachten, was de auto weer helemaal in orde volgens de monteur. Nou niet dus, de auto stuurde zo gigantisch zwaar, stuur draaide ook helemaal niet terug bij een bocht, en bij een snelheid van 100/120 begon te auto licht te trillen in het stuur, en leek het wel alsof het stuur in de middenstand ''los'' zat. Je kon het stuur gewoon iets naar links en rechts bewegen zonder dat de wielen erop reageren.

Je had vroeger indertijd toch van die Porsche's die op een bepaalde snelheid begonnen te vliegen? Nou zo'n gevoel heb ik haast ook bij deze auto.
Het zweeft en het dweilt over de weg, alsof de wielen geen contact met de weg hebben, en alsof je het stuur haast los in de handen hebt.

Ik heb de Euromaster weer opgebeld maar vriend is zo kwaad geworden want volgens hem zouden hun het stuurhuis vernield hebben, doordat ze er zo lang mee aan het knoeien zijn geweest, en met een gasbrander.

Wel, ik heb er als vrouw zijnde al helemaal geen verstand van, maar volgens mijn vriend moest er een ander stuurhuis in.....
Die is er gisteren dus onder gekomen, wel een complete trouwens, en ook zijn er weer 2 andere voorbanden onder gekomen.

Hoe de auto nu dus rijdt weet ik niet, zou gisteravond kijken, maar natuurlijk dook er gelijk weer een politie wagen achter me op, die dacht dat ik alcohol had gedronken....... :lol: Tja schoot niet op dus....

Auto is nu vanmorgen naar de APK gegaan trouwens.

Maar goed......

Wat zou nou de oorzaak kunnen zijn van dit rare weggedrag. Zou het nu opgelost kunnen zijn?
Ik hoop het maar want ik word er echt beroerd van......

Er is ondertussen al héél wat vervangen aan deze wagen..... ( tja... :bah: ) en vraag me af wat er nog meer moet gebeuren voordat hij nou eens EINDELIJK goed is.....

Hoor het wel! :-)

Groetjes Carmen.

bmwvanos
Neutraal
Posts: 30
Joined: 01 Feb 2012 20:23
Type Auto: E46 330 CI
Location: leusden
Age: 61

Re: Belabberd weggedrag 318i touring 1997

Post by bmwvanos »

Vervelend verhaal , heeft die auto geen forse schade gehad ?????
Locked

Return to “Archief”