BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Witte rook bij start en rijden

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Klaas987
Neutraal
Posts: 1
Joined: 14 Sep 2020 19:49
Type Auto: BMW e90 320i

Witte rook bij start en rijden

Post by Klaas987 »

Goede avond,

Sinds kort had ik witte rook bij starten van mijn 02/2004 bmw e90 320i benzine automaat. Ook af en toe witte rook bij hard optrekken plus soms een tikkene geluid. Dus zoals ik al dacht olie lekkage aangezien het motor blok aan veel kanten olie lekte. Ik naar breeman en ja hoor na diagnose een hele was lijst aan verschillende dingen die vervangen/gerepareerd moesten worden.
Nou met mijn hand over mijn hart prima aangezien elke keer de hele straat blauw stond.

Ondertussen hebben ze het volgende vervangen:
Zie afbeelding.

Dus na 2 dagen was de auto klaar.

Ik rijd dus nog geen 4km naar mijn werk en parkeer mijn auto nog niks aan de hand. Na 9 uur werken start ik mijn auto en ja hoor een dikke pluim rook!

Eerste instantie dacht ik dat het de restjes konden zijn maar na een paar dagen hield dit aanzienlijk minder dan eerst maar altijd een flinke pluim. Ook bij hard gas een dikke wolk witte/blauwe rook! Mijn olie peil is na 500km weer gezakt een beetje. En er vormt zich weer een olie plek op de bodem.

Ik heb gebeld en word nog terug gebeld. Maar vroeg mij af of ze de pakkingen wel goed hebben geïnstalleerd? Of überhaupt hebben vervangen?

Mijn vraag, kan dit meerderen oorzaken hebben? Of is dat wat anders?

Misschien iemand die dit ook heeft meegemaakt?

De rookpluim bij starten is soms heel klein soms groot, de auto start wel goed en loopt gewoon goed stationaire.

Laatst na een stuk 100 te hebben gereden en remmend naar de bocht toe viel in de bocht de automaat auto uit en kon ik dus heel zwaar sturen tot niet. (Altijd fijn in de bocht!)

Door het geheime menu in de bmw kwam ik er ook achter dat de kvs tempratuur 105-107 was

Ik vroeg mij af wat jullie hiervan dachten? Als ik meer informatie moet geven graag!

Zou dit ook een KVs lek kunnen zijn terwijl mijn KVS Volgends mij niet leeg loopt?


Afbeeldingen Zijn na reparatie.

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]


[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

Drietus
Neutraal
Posts: 3
Joined: 11 Jan 2021 19:32
Type Auto: 318D

Re: Witte rook bij start en rijden

Post by Drietus »

Hoe zit het met je kvs pijl? En wordt de auto warm aan de binnenkant?
Post Reply

Return to “Algemeen”