BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Aanschaf

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
erikvanoort
Neutraal
Posts: 1
Joined: 16 Nov 2013 19:12

Aanschaf

Post by erikvanoort »

Ik wil een auto uit 98/99 aanschaffen. Ik heb nu een passat 1.9tdi uit 2000, maar deze heeft een 435000 op de teller en op zich going strong, maar langzaamaan tijd voor wat nieuws met wat minder km. Opties zijn een 3 touring, 5 touring, V70 of mercedes of audi. Voorkeur heeft de 3 of de 5 serie. Ik heb wat rondgekeken en wat luxe en uitvoering zijn ze voller dan de anderen en ik vindt ze ook gewoon mooi. De 530 lijkt me mooi en specs zien er mooi uit. 525 schijnt nogal traag te zijn.

Hier kom ik ook bij mijn eerste vraag.
Wat is het verbruik werkelijk van beide motoren. De passat rijdt nu nog steeds 1/16, 1/17 gemiddeld en dat is erg netjes. Maar wat doen die 6 pitters? Verder is een 530 te prefereren boven een 525? Vanaf wanneer zit er directe inspuiting op die motoren? De laatste vraag zal ik uitleggen. Bij een bepaald model auto hoort een bepaald gamma aan motoren. Nu hebben fabrikanten wel de neiging om een jaar of wat voor het nieuwe model het nieuwe type motor al in de "oude koets te zetten.
Deze zijn vooral bij bmw veel zuiniger dan de oudere types (volgens mij het verschil 530tds of 530d. Verder beter een 3 of een 5 serie?
Wie kan me meer vertellen...
alvast bedankt
Erik
Post Reply

Return to “Algemeen”