BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Automaat spoelen of toch niet

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Janwilmse
Neutraal
Posts: 3
Joined: 03 Oct 2014 15:45
Type Auto: 320

Automaat spoelen of toch niet

Post by Janwilmse »

Hallo allemaal,


Ik heb sindskort een BMW gekocht en nu lijkt het verbruik mij wat aan de hoge kant. Daarbij schokt de automaat ook een beetje bij overschakelen maar dat gebeurt niet altijd. een kennis van mij heeft dezelfde auto en heeft de automaat laten spoeln of powerflushen bij Bandenpunt.nl in Nieuw-Buinen.

Hebben er mensen ervaring met automaat spoelen of powerflushen bij dit bedrijf? en kan het mijn klachten oplosen? Ze zeggen daar van wel en bij mijn kennis ging het verbruik ook omlaag maar wilde toch even de ervaringen peilen.

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: Automaat spoelen of toch niet

Post by Speedy540 »

Hallo,

Allereerst even een moderator vraag. Over wel E of F nummer praten we? dan kan ik hem in het juiste subfora zetten.
Hoeveel km heeft de wagen gelopen? Een spoeling is altijd wel goed denk ik. Ik weet niet of je een zf bak hebt. Maar in Duitsland hebben ze een beurt die ongeveer een 400 tot 450 euro kost. Als er niet echt veel geks aan de hand is met je bak. kun je daar heen gaan. Ik ken verhalen van bakken die als herboren terug komen. Goede nieuws is dat ze dit tegen woordig ook in NL doen. Ik dacht uit mijn hooft ergen in berkel en rodenrijs.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

RodericE32
1e Versnelling
Posts: 73
Joined: 30 Jan 2014 11:34
Type Auto: BMW E32 750i/E36 316i

Re: Automaat spoelen of toch niet

Post by RodericE32 »

Speedy540 wrote:Hallo,

Allereerst even een moderator vraag. Over wel E of F nummer praten we? dan kan ik hem in het juiste subfora zetten.
Hoeveel km heeft de wagen gelopen? Een spoeling is altijd wel goed denk ik. Ik weet niet of je een zf bak hebt. Maar in Duitsland hebben ze een beurt die ongeveer een 400 tot 450 euro kost. Als er niet echt veel geks aan de hand is met je bak. kun je daar heen gaan. Ik ken verhalen van bakken die als herboren terug komen. Goede nieuws is dat ze dit tegen woordig ook in NL doen. Ik dacht uit mijn hooft ergen in berkel en rodenrijs.
Delftgauw...

Topic Author
Janwilmse
Neutraal
Posts: 3
Joined: 03 Oct 2014 15:45
Type Auto: 320

Re: Automaat spoelen of toch niet

Post by Janwilmse »

Speedy bedankt, het kan gelukig ook in het noorden van NL, bij de garage in Nieuw-Buinen (Bandenpunt heet het) en die kost minder als in Duitsland en is dus dichterbij. Wat bedoel je met het E of F nummer? Volgens bandenpunt heb ik een ZF-bak en hij heeft het met het framenummer opgezocht via de importeur daar hebben ze contact mee naar het schijnt.

Mijn auto heeft 234000 en een beetje op de teller staan en volgens het onderhoudsboekje is de automaatolie ververst bij 91000km samen met een grote beurt, daarna is er niets meer ove vermeld in het boekje.

Roderic: Wat bedoel je? ik ben niet zo handig met fora helaas.

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: Automaat spoelen of toch niet

Post by Speedy540 »

Hij bedoeld dat ze in Delftgauw zitten. (zf dan) bmw heeft zijn auto's een E nummer gegeven bijvoorbeeld E34 deze serie loopt van 1988 tot 1996 (uit mijn hoofd). jij hebt een 320 dus dat kan een E36 of ander E nummer zijn.
Het fora is ingedeeld met deze nummers. Als ik dit van jou wagen weten mag kan ik hem in het deel plaatsen waar alle topics staan over jou specifieke bouwserie. een bouw jaar is ook goed. En forums je leert het snel.
Bij vragen pm me gerust.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

linfiel
1e Versnelling
Posts: 75
Joined: 13 Dec 2013 14:20
Type Auto: E46

Re: Automaat spoelen of toch niet

Post by linfiel »

Spoelen zou ik ZEKER doen, bij mijn stond er ook zo'n 200.000km op de teller en schakelt nu weer als nieuw, het rare van het hele verhaal vind ik dat BMW die schrijft in zijn instructie boek dat verversen nooit hoeft, bij mijn kwam er zowat modder uit, ik denk niet dat het verbruik er iets mee te maken heeft.
Groet. linfiel.
Post Reply

Return to “Algemeen”