BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW voor op het circuit, E30vsE36?!?!?

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
BartJ022
Neutraal
Posts: 4
Joined: 05 Mar 2015 09:03

BMW voor op het circuit, E30vsE36?!?!?

Post by BartJ022 »

Hey forumleden,

Ik heb samen met een vriend de snode plannen om eens van de sublieme "budged" BMW rijeigenschappen te genieten. Dan denken we direct aan een E30/E36 325-benzine, deze worden in al circuit geprepareerde vorm bij bosjes aangeboden. Onze intentie licht ook meer bij de factor fun dan snel.

Nu heb ik op het internet al het één en ander aan informatie gevonden o.a. op www.gummen.org. Maar onze praktijk ervaring met BMW is nog zeer minimaal.

Maar hoe goed zijn E30 vs E36 vandaag de dag (nog), en wat zijn van beide auto's de meest voorkomende issues waar vooral deze auto's onder zware belasting erg van hebben te leiden. Één voordeel een circuit auto zal waarschijnlijk minder door de pekel hebben gereden :) Maar dan de rest :?:

Mannen wat zeggen jullie?

snellehenkie
1e Versnelling
Posts: 63
Joined: 10 Nov 2010 20:01
Type Auto: 323Ci Cabrio
Location: Noordholland

Re: BMW voor op het circuit, E30vsE36?!?!?

Post by snellehenkie »

E30 is een stuk lichter, dus sneller. Voor de stijfheid liever een 2-deurs dan 4-deurs...
Maar zie nog maar eens aan een knappe E-30 te komen :roll:
kanienogharder?

Topic Author
BartJ022
Neutraal
Posts: 4
Joined: 05 Mar 2015 09:03

Re: BMW voor op het circuit, E30vsE36?!?!?

Post by BartJ022 »

Ik kan me voorstellen dat een e30 na ongeveer 25 jaar net als een vrouw wat schoonheid verliest. Als de functionaliteit er maar goed blijft.

misschien is prijs technisch een e36 dan gunstigere keuze of zijn er ook onderdelen ook uitwisselbaar? E36 onderdelen zijn er meer dan genoeg te vinden

eric-328
2e Versnelling
Posts: 289
Joined: 26 Jun 2005 11:29
Type Auto: BMW X5 4.4i, BMW E36 323ti Racer, BMW e36 325i Cabriolet, Megane GT
Location: Nuth

Re: BMW voor op het circuit, E30vsE36?!?!?

Post by eric-328 »

Budget-racer kun je vergeten. Loopt al vrij snel behoorlijk in de papieren. de kosten van de bouw van mijn racer naderen de prijs van een e92 m3. Een e30 is lastig te vinden en zijn pittig geprijsd. Ik zou voor een e36 328i gaan die leuke opties heeft die je kunt verkopen.
Fun is not a straight line

Topic Author
BartJ022
Neutraal
Posts: 4
Joined: 05 Mar 2015 09:03

Re: BMW voor op het circuit, E30vsE36?!?!?

Post by BartJ022 »

Bedankt voor de tips.

Het is een ander Duits merk geworden met de motor voorin en de aandrijving achter!

Wanneer de budget factor wat minder van toepassing is zal de bmw behoefte weer toenemen. Nu eerst maar beginnen met sturen :)
Post Reply

Return to “Algemeen”