BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Wat heb jij vandaag aan je BMW gedaan / laten doen?

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
RobbyBTS
Neutraal
Posts: 48
Joined: 10 Feb 2015 13:06
Type Auto: BMW 120i Automaat, bouwjaar 2004

Wat heb jij vandaag aan je BMW gedaan / laten doen?

Post by RobbyBTS »

Beste BMW bezitters,

Ben best wel benieuwd wat iedereen op z'n vrije dag of avond aan het sleutelen is aan zijn BMW, volgens mij bestaat er nog niet zo'n topic, kon het tenminste niet vinden. Ook graag foto's plaatsen zodat we alle noeste arbeid kunnen bewonderen. :D
Last edited by RobbyBTS on 07 Mar 2015 12:29, edited 1 time in total.
BMW 1 serie Bouwjaar 2004 (E87)
1ER REIHE

Topic Author
RobbyBTS
Neutraal
Posts: 48
Joined: 10 Feb 2015 13:06
Type Auto: BMW 120i Automaat, bouwjaar 2004

Re: Wat heb jij vandaag aan je BMW gedaan / laten doen?

Post by RobbyBTS »

IK heb mijn auto nu 3 weken, het is een BMW 318i automaat uit 1999. Toen ik de auto ophaalde zat er een kleine deuk rechtsvoor in het spatbord, deze is inmiddels uitgedeukt en gespoten. Ook heb ik bij Carglass een sterretje uit de ruit laten verwijderen, heb het eerst even nagevraagd bij de verzekering of het goed was. Het laatste wat ik toen heb gedaan is een nieuw BMW logo voorop de motorkap zetten, de oude was helemaal vergaan.

Vorige week heb ik 2 nieuwe achterlichten op de auto gebouwd, er zaten LED achterlichten in en er was er 1 kapot. Je moet dan een hele nieuwe set kopen inclusief de kofferdeksel delen. Ik heb ervoor gekozen om geen LED meer te nemen maar gewone conventionele lampen.

[ external image ]

Gisteren heb ik de auto weggebracht voor de grote beurt en rondom nieuwe remblokken. Er bleken met de remmen wat meer aan de hand te zijn, er moeten ook rondom nieuwe remschijven op. Verder zit de handrem vast aan de linkerzijde door rommel en roest, dit wordt verholpen en komen er 2 nieuwe distributieriemen op. De remvloeistof bleek aardig wat water in te zitten dus die wordt ook vervangen. De auto zag er verder keurig uit, geen roest of rotte plekken aan de onderkant. Maandagavond kan ik de auto weer ophalen dus dat wordt vandaag op de fiets boodschappen halen :P
BMW 1 serie Bouwjaar 2004 (E87)
1ER REIHE

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: Wat heb jij vandaag aan je BMW gedaan / laten doen?

Post by Speedy540 »

Heb vandaag een einddemper naar mijn sleutel plek gebracht. Deze is voor een klant. Hoop van de week een beetje plek te kunnen maken daar. Om dan de e34 540 te gaan strippen. Om dan te kijken of we aan de body gaan lassen of dat we de v8 in een ander chassis gaan lepelen. Ik rij momenteel een e36 316i. Maar ik wil eigenlijk wel weer wat groters. Betrap me er zelf op dat ik steed weer naar de e38 kijk. En dan van de e34 wat unieks maken.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

Wilster
Neutraal
Posts: 5
Joined: 05 Mar 2015 02:27
Type Auto: E36 316i Compact

Re: Wat heb jij vandaag aan je BMW gedaan / laten doen?

Post by Wilster »

Vandaag nieuwe interieurfilters geplaatst. De versnellingspook onder handen genomen, en nog even snel gestofzuigd :-)

Topic Author
RobbyBTS
Neutraal
Posts: 48
Joined: 10 Feb 2015 13:06
Type Auto: BMW 120i Automaat, bouwjaar 2004

Re: Wat heb jij vandaag aan je BMW gedaan / laten doen?

Post by RobbyBTS »

Zo, ik heb mijn nieuwe koplampen binnen. Nu nog even tijd vinden om ze in te bouwen. Zwarte achtergrond en Angel eyes.

[ external image ]
BMW 1 serie Bouwjaar 2004 (E87)
1ER REIHE

duikie
Neutraal
Posts: 22
Joined: 16 Sep 2014 20:40
Type Auto: e46 330ci
Age: 58

Re: Wat heb jij vandaag aan je BMW gedaan / laten doen?

Post by duikie »

Nieuwe voorste draagarmen geplaatst, links zat op de binnenste fusee een heel klein beetje speling. Nu nog uit laten lijnen. Daarna is het bijna tijd (nog 3000km) voor verse olie en filters. Vorige week de waterpomp vervangen. Bijna klaar voor de zomervakantie.

Topic Author
RobbyBTS
Neutraal
Posts: 48
Joined: 10 Feb 2015 13:06
Type Auto: BMW 120i Automaat, bouwjaar 2004

Re: Wat heb jij vandaag aan je BMW gedaan / laten doen?

Post by RobbyBTS »

Vandaag de 2 nieuwe koplampen ingebouwd in de auto :D

[ external image ]

[ external image ]
BMW 1 serie Bouwjaar 2004 (E87)
1ER REIHE

Topic Author
RobbyBTS
Neutraal
Posts: 48
Joined: 10 Feb 2015 13:06
Type Auto: BMW 120i Automaat, bouwjaar 2004

Re: Wat heb jij vandaag aan je BMW gedaan / laten doen?

Post by RobbyBTS »

Vandaag auto even mooi gewassen en gestofzuigd en nog even een foto gemaakt van de Angel eyes.

[ external image ]
BMW 1 serie Bouwjaar 2004 (E87)
1ER REIHE

duikie
Neutraal
Posts: 22
Joined: 16 Sep 2014 20:40
Type Auto: e46 330ci
Age: 58

Re: Wat heb jij vandaag aan je BMW gedaan / laten doen?

Post by duikie »

Gister een hardtop met een "beetje" schade opgehaald :duh: :o .
[ external image ]
lekker oefenen op uitdeuken.
Ik twijfel alleen over de uiteindelijke kleur, matzwarte wrap, Stahlgrau spuiten of zwart spuiten?
Post Reply

Return to “Algemeen”