BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

storingen uitlezen bij BMW

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
BlackMansWagon
Neutraal
Posts: 2
Joined: 03 Aug 2015 12:49
Type Auto: 5-Serie

storingen uitlezen bij BMW

Post by BlackMansWagon »

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, ben sinds kort eigenaar van een bmw 5 serie 2009. 2.0 diesel AUT
Graag wil ik weten hoe ik de auto kan uitlezen op storingen etc.

Ook zou ik willen weten of bepaalde settings aanwezig zijn zoals, stads-/ledverlichting aan bij unlocken centrale deurvergrendeling.
Ik wil niet lastig zijn, maar dit is mijn eerste bmw en heb dan ook heel vragen.

Hoe kan ik de Navigatie unit software updaten?
Is chiptuning verstandig bij km stand 180k?


Nogmaals, ben nieuw hier dus voor diegeen die mijn vragen beantwoord alvast bedankt voor het geduld

RM525
Neutraal
Posts: 28
Joined: 01 Mar 2015 12:18
Type Auto: BMW 525 D

Re: storingen uitlezen bij BMW

Post by RM525 »

auto uitlezen gaat via een EOBD stekker.
Gaat alleen met speciaal testapparatuur.

Alle instellingen kun je vinden in het menu op je scherm.

Chiptuning is altijd een risico ook bij een vier cilinder diesel.
Weet je de geschiedenis van de auto en of er juist onderhoud is gepleegd?

RM525

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: storingen uitlezen bij BMW

Post by Speedy540 »

Weet niet waar je vandaan moet komen. Maar ik kan de wagen voor je uitlezen. uiteraard tegen vergoeding. Voorwaarde is wel dat je wagen een E nummer heeft want F nummer kan ik dan weer niet uitlezen.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

1erreihe
Neutraal
Posts: 13
Joined: 30 Aug 2015 17:47
Type Auto: BMW 118i E87

Re: storingen uitlezen bij BMW

Post by 1erreihe »

Een F was in 2009 helemaal nog niet in productie. Het zal dan een E60/E61 5 serie zijn.
Toen ik net mijn BMW had, wilde ik ook storingen uitlezen. Een dealer of garagebedrijf van daar altijd fors geld voor. Destijds heb ik besloten een foutcodelezer aan te schaffen speciaal voor BMW. Ik heb er een apparaat van icarsoft (de i910) http://obdwarenhuis.nl/obd-uitleesappar ... tcodelezer en daarmee kan ik motormanagement, maar ook abs en airbag systemen enz enz uitlezen. Echt een superfijn apparaat, alleen je kunt er niet mee programmeren.
Last edited by 1erreihe on 12 Oct 2015 21:10, edited 1 time in total.
Post Reply

Return to “Algemeen”