BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Mag launch control niet gebruiken?

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Knollie43
Neutraal
Posts: 1
Joined: 24 Aug 2015 14:58

Mag launch control niet gebruiken?

Post by Knollie43 »

Mijn maat heeft een gebruikte m3 e92 gekocht hele mooie auto met 1 probleem vind ik tenminste. Auto is gekocht bij een officiële bmw dealer met huisselectie garantie of zo kenners weten wat ik bedoel denk ik. Welnu de dealer of verkoper Hoe je het maar noemen wil zei dat als meer dan 2 keer de launch control gebruikt wordt de garantie vervalt!! Is dit normaal of zijn er meer mensen met deze ervaring. Begrijp gewoon niet hoe bij gebruik van een vanaf de fabriek ingebouwde optie de garantie kan vervallen.

RM525
Neutraal
Posts: 28
Joined: 01 Mar 2015 12:18
Type Auto: BMW 525 D

Re: Mag launch control niet gebruiken?

Post by RM525 »

Hallo,


Om even op je vraag te reageren.
Ten eerste bedoel je waarschijnlijk '' Premium selectie '' van BMW.

Ten tweede , het gebruik van launch control vergt zeer veel van je koppeling en aandrijving etc, etc
1x gebruiken staat gelijk aan ongeveer 15.000 km rij kilometers.
dus je kunt wel nagaan hoeveel slijtage er op treedt.

garantie zal misschien niet vervallen maar grote, dure reparaties hebben dat wel als gevolg.
Voorzichtigheid is dus geboden.
Tis moeilijk om het systeem zo ff uit te leggen.
kijk maar eens op youtube, '' launch contole M3 M4''

gr RM525
Post Reply

Return to “Algemeen”