BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

525i E60 2006 n52 2A87 fout

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
tiem
Neutraal
Posts: 1
Joined: 19 May 2018 12:57
Type Auto: 525i E60 218pk 2006 ( met een n52 motorblok )

525i E60 2006 n52 2A87 fout

Post by tiem »

een goede dag

ik heb een probleem met mijn bmw 525i E60 218pk 2006 ( met een n52 motorblok )
het probleem is als volgt
bij een warme! motor valt de auto uit zodra deze naar “stationair” gaat (tussen de 500 en 1000 rpm)
ook krijg ik dan een motorstoringslampje en krijg dan de volgende melding op de computer
2A87“exhaust vanos mechanism”

nu een stukje geschiedenis van de auto en wat wij al vervangen/hersteld hebben
ongeveer 6 maanden geleden begonnen een aantal klachten met de auto deze begon af en toe te stotteren / onregelmatig te lopen maar dit was nog geen groot probleem maar goed dit moest wel gerepareerd worden

na wat uitzoekwerk hebben wij het volgende gerepareerd/vervangen

*2 x solenoid ( exhaust en intake )
*carterventilatie vervangen incl nieuwe slangen (deze was stuk)
*2 x nokkenassensor
*krukassensor
*vanos filters (schoongemaakt) deze waren erg vervuild
*olie vervangen incl oliefilter
*bougies vervangen

nu zijn wij bang dat de vanos echt kapot is uiteraard is dit een vrij kostbare operatie die wij zelf niet kunnen uitvoeren of is er nog een mogelijkheid die we over het hoofd gezien hebben

de computer(icaresoft bmII) geeft op dit moment geen andere storingen weer behalve dus
2A87“exhaust vanos mechanism”

als de motor koud is start de auto prima en loopt deze ook goed
“alsof er niks aan de hand is”
dan na 10 tot 15 min als dus de motor warm is dan valt de motor uit zodra ik onder de 1000 rpm kom motor begint dan ook onstabiel te lopen en start dan erg lastig
als de auto dan even 5 tot 10 min uitgestaan heeft dan start en rijd deze weer alsof er niks aan de hand is tot uiteraard de motor weer warmer wordt
wat dus erg frustrerend is
ik kan het mis hebben maar ik vermoed dat het geen mechanisch probleem is omdat de klachten enkel zijn bij een warme motor ?

als jullie ideeën hebben hoor ik het graag
gr. tiem :zwaai:
Post Reply

Return to “Algemeen”