BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Geluid veranderd van 335i + codes

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Kevind88
Neutraal
Posts: 3
Joined: 10 Aug 2018 16:54
Type Auto: 335i E93

Geluid veranderd van 335i + codes

Post by Kevind88 »

Goedenavond!

Sinds juni rijd ik een BMW 335i E93. Geweldige auto en een echte beleving om in te rijden. Echter is er iets aparts gebeurd vorige week.

Tijdens het rijden merk ik dat de auto ineens bij volgas zwaarder klinkt. Het klinkt zwaarder en als een soort constante roggel wanneer ik hem intrap. Het vermogen blijft goed en ik merk verder niks. Een dag later krijg ik de volgende codes terwijl ik rustig wegrijd bij het stoplicht:

29F3 – Sensor lage brandstofdruk, elektrisch
2F6C – Uitlaatgasklep, aansturing
2AAF – Brandstofpomp, aannemelijkheid
2A2D – Lagedruk-brandstofsysteem, brandstofdruk
30FF – Turbocompressor, vuldruk te laag

De auto verliest nu vermogen en begint slechter te lopen.

Aldus, auto naar de garage waar ze de lagedruksensor en toevoerleiding hebben vervangen. De codes blijven nu weg, de auto heeft weer zijn originele vermogen echter het geluid van de uitlaat bij volgas klinkt nog steeds niet zoals hij deed.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Topic Author
Kevind88
Neutraal
Posts: 3
Joined: 10 Aug 2018 16:54
Type Auto: 335i E93

Re: Geluid veranderd van 335i + codes

Post by Kevind88 »

Zojuist weer de melding. En nu ook een verzwaard en ratelend geluid erbij
Post Reply

Return to “Algemeen”