BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Levensduur 530i aut touring E61 (272 pk)

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
starter
Neutraal
Posts: 3
Joined: 29 Nov 2008 14:45

Levensduur 530i aut touring E61 (272 pk)

Post by starter »

Hoi,
Ik heb weer een gelukje...

Ik kan de BMW van mijn vader medio volgend jaar overnemen. Een heel mooie 530i touring automaat van juli 2009. (versie E61 met 272 pk) Destijds nieuw gekocht. Dus eerste eigenaar.
Een superfijne auto. topstaat. altijd actief onderhouden door de BMW dealer.
Belangrijk detail: auto heeft straks wel 330.000 kilometers gereden. Grootste deel snelweg en redelijk rustig.

Is de aankoop een groot risico? (even afgezien van de aankoopprijs)
Kan iemand aangeven wat de zwakke punten zijn van deze auto en waar ik op moet letten?
Hoe lang gaat de motor en versnellingsbak normaal gezien mee, als hier op een voorzichtige manier mee is gereden?
Dank je wel.

DannysedanE36
1e Versnelling
Posts: 187
Joined: 02 Jun 2013 23:32
Type Auto: E28 E34Touring, E36

Re: Levensduur 530i aut touring E61 (272 pk)

Post by DannysedanE36 »

Hallo 'starter', De automaatbak al eens laten spoelen? Ondanks 'Longlife' olie schijnt dat toch wel goed voor het levensbehoud op de langere duur te zijn.
Voor de motor zou ik geen 'angst' hebben. Bij een goede behandeling gaan die lang mee. Ik rijd een E34 525i Touring(M50b25) met op dit moment 587xxx op te teller. Nog steeds goede trekkracht; olieverbruik ±1 ltr op zo'n 3000kms.; pluimt nog steeds niet, dus klepsteelhoedjes zijn nog niet versleten, ralelt niet(hydraulische klepstoters).
Roest bij de achterste overgang bodum-dorpel en het achterste stuk van de dorpel(bij mijn auto nieuwe stukken in moeten (laten) lassen voor de APK van afgelopen augustus).
De kriksteunen willen wel roesten: die op (door)roest/zwakte controleren. Ik ging voor deze auto. Succes. Groeten, Danny
Post Reply

Return to “Algemeen”