BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Olieverbruik E90 325i aut. (N52) 2005

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Gino
Neutraal
Posts: 1
Joined: 08 Aug 2019 06:58
Type Auto: BMW E90 325i (N52)

Olieverbruik E90 325i aut. (N52) 2005

Post by Gino »

Ik heb sinds een aantal weken een BMW E90 325i (N52) met 240.000 km in m’n bezit, waarvan het olieverbruik extreem hoog is. Ongeveer een liter op 500-750 km Castrol Edge C3, 5w30. Nu heb ik meerdere tests uitgevoerd maar ik zie geen rook uit de uitlaat komen. Geen blauwe en ook geen witte rook. Wel vond ik een klein beetje olie in de uitlaat, nadat ik deze eerder met Dasty (ontvetter) had schoongemaakt. Verder lekt de auto voor zover ik weet ook niet. Wanneer ik bij draaiende motor de oliedop los draai, dan blaast hij niet en zuigt hij evenmin. Ik heb me laten vertellen dat het ook aan het systeem van de carterventilatie kan liggen. Moet er persé rook uit de uitlaat komen bij versleten klepseals? En bij een defect aan het carterventilatiesysteem?
Post Reply

Return to “Algemeen”