BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW 435i - 'Aandrijving. Beheerst voortrijden'.

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Carloscobar
Neutraal
Posts: 1
Joined: 30 Aug 2020 22:02
Type Auto: 435i

BMW 435i - 'Aandrijving. Beheerst voortrijden'.

Post by Carloscobar »

Beste mede bmw rijders,

Mijn naam is Carlo, ik ben nieuw op dit forum. Ik zou graag wat hulp willen bij het herkennen van een probleem. Ik zal alle updates over dit probleem blijven posten in dit topic.

Vanmiddag kreeg ik met een 435i uit 2014 een foutmelding nadat ik het gas even goed intrapte bij het invoegen op de snelweg. Gelijk hierna kreeg ik de volgende foutmelding:

'Aandrijving - beheerst voortrijden'.
'Volle aandrijvingskracht niet beschikbaar. Door uw service partner laten nakijken'.

In eerste instantie kreeg ik enkel de melding en voelde ik geen problemen. Na een dikke 5 minuten begon de auto te trillen en dit doet die nu nog steeds.
Toen ik aan kwam op locatie merkte ik dat het geluid ook totaal niet goed klinkt. Het is alsof die hapert en hij loopt niet lekker. Verder rook ik de auto ook nadat ik hem geparkeerd had. Voornamelijk een benzine lucht.

De auto heeft 108.000 kilometer gereden en is kort geleden nog gecheckt, alles aan de auto was goed. Verder heb ik de auto gewoon warm gereden voordat ik het gas intrapte.

Komt iemand dit misschien bekend voor of weet iemand waar deze problemen op lijken?

Ik zie graag jullie bevindingen hierover!
Post Reply

Return to “Algemeen”