BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Onderdelen op ebay kopen

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Zou jij op ebay onderdelen kopen

Nee zeker niet (leg je antwoord aub even uit)
0
No votes
Ja waarom niet , al ervaringen mee en de kwaliteit is zeer goed
7
54%
Ja waarom niet , alleen zelf nog geen ervaringen mee
4
31%
Weet niet , beetje wantrouwend gevoel erover
2
15%
 
Total votes: 13


Topic Author
325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Onderdelen op ebay kopen

Post by 325i »

Ik wou toch eens weten hoe jullie hier denken over onderdelen op ebay

Voorbeeldje
Mijn E36 heeft wat nieuwe draagarmen en spoorstangen nodig en nu was ik eens aan het kijken op E-bay.de.
Nu zie ik dus gewoon complete sets staan voor gemiddeld 120euro en deze set kom je niet 1x tegen maar misschien wel 100x.
Nu krijg ik alleen altijd een raar gevoel in m`n buik van z`n dingen aangezien me het hier bij de locale onderdelenboer z`n 350euro kost.
Nu wil ik eens weten hoe de mensen hier erover denken.
Zelfs nog even een poll ervan gemaakt ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Topic Author
325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: Onderdelen op ebay kopen

Post by 325i »

Het liefste altijd even een toelichting over je keuze.
Mijne was uiteraard : weet niet
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000

Ikke
3e Versnelling
Posts: 633
Joined: 09 Feb 2005 20:41
Location: Los Limbos
Age: 43
Contact:

Re: Onderdelen op ebay kopen

Post by Ikke »

Ik koop al sinds 2005 via ebay Duitsland onderdelen maar ook harde schijven en routers etc voor mijn pc. Scheelt inderdaad enorm.

Over het algemeen is de kwaliteit prima, in Duitsland is de regelgeving strenger en daardoor is men verplicht te vermelden als onderdelen niet 100% passen of gebreken vertonen.

Let wel op, er komen steeds meer polen en jappen spul aanbieden op ebay Duitsland en de kwaliteit hiervan kan nog wel eens tegenvallen. Als je 3x een produkt verkocht hebt en verzuimd hebt om gebreken of dergelijk te vermelden dan wordt je account geschorst door ebay.

Verder heeft ebay ook nog kopersbescherming, dus als je geld overmaakt naar iemand en die levert vervolgens niet, dan kun je via ebay een procedure opstarten om je geld terug te krijgen. (1x meegemaakt en ebay betaalde mijn centjes mooi terug en de account van de verkoper werd geschorst.) :ja:


Let wel op dat niet iedere aanbieder naar het buitenland verscheept. (gelukkig heb ik nog een adresje in Duitsland. :lol: )

D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 45
Contact:

Re: Onderdelen op ebay kopen

Post by D@NNY »

Tot nu toe alleen kleine dingetjes besteld, via een ex-collega die daar een "Huifkarretje" heeft lopen.
wijzerplaten, de tachoringen, en chrome nieren. tot nu past alles perfect.
Je moet zelf goed in de gaten houden wat je besteld.
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

sportfan27
1e Versnelling
Posts: 213
Joined: 11 Aug 2008 15:59
Location: zeg ik lekker niet
Age: 45

Re: Onderdelen op ebay kopen

Post by sportfan27 »

Ik ben van plan om mijn sportremschijven van Zimmermann op ebay te bestellen, bij de meeste aanbieders kun je heel simpel zien of ze betrouwbaar zijn dmv de reviews van voorgaande bestellers.
Zoals Ikke al zegt, ebay word aardig streng gecontroleerd, niet allemaal beunhazen zoals op marktplaats.
Mensen die het niet aandurven om onderdelen zo te bestellen begrijp ik ook wel, het is gewoon een drempel die je even over moet . :zwaai: :zwaai: :zwaai:

dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 43
Contact:

Re: Onderdelen op ebay kopen

Post by dB-Mike »

weet iemand hoe je
Motorsteun rubbers

In het duits vertaald???
There's no place like the carseat...!!!

D@NNY
3e Versnelling
Posts: 952
Joined: 24 Apr 2008 10:19
Type Auto: E-36 316i coupé 1997
Location: Den Haag
Age: 45
Contact:

Re: Onderdelen op ebay kopen

Post by D@NNY »

dB-Mike wrote:weet iemand hoe je Motorsteun rubbers In het duits vertaald???
Ehhhh.....Ik dacht zelf (Die) Motor Unterstützungsgummi, of "Motor Gummi-Support" Kan er naast zitten :?
BMW E-36 M43 316i coupé 1997 Ascotgrün.

Ikke
3e Versnelling
Posts: 633
Joined: 09 Feb 2005 20:41
Location: Los Limbos
Age: 43
Contact:

Re: Onderdelen op ebay kopen

Post by Ikke »

Klinkt iig goed.

Maar kleine aanschaffen (dus aankopen onder de 20 euro loont zich meestal niet op ebay duitsland.) Je betaald tenslotte verzendkosten van Duitsland naar Nederland, en voor 10 euro zend je in Duitsland een halve auto rond, echter naar Nederland betaal je een flinke toeslag omdat de postverzending hier enorm duur is.

Het is zelfs zo dat het goedkoper is om een pakket te verzenden naar België dan van een Nederlands adres dan van Nederland naar Nederland. :o

sportfan27
1e Versnelling
Posts: 213
Joined: 11 Aug 2008 15:59
Location: zeg ik lekker niet
Age: 45

Re: Onderdelen op ebay kopen

Post by sportfan27 »

Misschien een tip voor de mensen die niet weten hoe onderdelen in het duits heten:

http://www.vertalen.nu/ :D :D

Ikke
3e Versnelling
Posts: 633
Joined: 09 Feb 2005 20:41
Location: Los Limbos
Age: 43
Contact:

Re: Onderdelen op ebay kopen

Post by Ikke »

Ik heb het geprobeerd, klopt alleen niet 100% Crack is Engels en geen Duits, moet eigenlijk arschloch zijn. :lol:

Nederlands Duits

kontgat Crack

Topic Author
325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: Onderdelen op ebay kopen

Post by 325i »

Ik vind het eigenlijk zo vreemd dat er dik 200euro prijsverschil inzit en ik wil natuurlijk niet at me straks wat afbreekt aangezien ik het wel fatsoendelijk gebruik ;)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Post Reply

Return to “Algemeen”