BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Stel BMW zou er niet zijn... wat voor auto dan??

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team


sebasel
2e Versnelling
Posts: 345
Joined: 01 Jan 1970 01:00
Type Auto: e36M3 & e46 320d touring
Location: N-Holland
Age: 50
Contact:

Re: Stel BMW zou er niet zijn... wat voor auto dan??

Post by sebasel »

MarcelE36M3 wrote:stel dat BMW niet meer zou bestaan wordt het mijn NR2 Audi, zou ik een Audi S2 Coupe of S4 Sedan uit 95/96 gaan kopen in Duitsland.

En als geld geen rol speelden dan werd(en)
Ferrari F40 of F50
Mclaren F1 GTR
Aston Martin DB9 of DBS
Lamborghini Diablo of Murcielago LP640
Bugatti EB 110
Jaguar XJ220
En zo kan ik even verder gaan!!!!!!
schitterende lijst alleen de eerste en laatste er af :ja:

Topic Author
318ticompact
1e Versnelling
Posts: 55
Joined: 09 Jan 2009 19:32
Location: Midwolda
Age: 38

Re: Stel BMW zou er niet zijn... wat voor auto dan??

Post by 318ticompact »

bimmer wrote:Een 911 heb ik al, dus zou ik voor een Benz gaan, dat is na BMW toch wel een toppertje. :ja:
wat voor 911 heb je dan??? :shock:

Elis
1e Versnelling
Posts: 58
Joined: 03 Dec 2008 11:37

Re: Stel BMW zou er niet zijn... wat voor auto dan??

Post by Elis »

Ik zou voor een Mercedes-Benz gaan, welke type/model weet ik niet want er zijn zoveel mooie modellen!
Ik vind een ML heel leuk, maar een mooie C is ook de moeite waard.

Alleen heb ik geen geld ervoor.

Verder heb ik een voorliefde voor oude amerikanen, Mustang, Corvette..
~ ELIS ~

Snor
1e Versnelling
Posts: 79
Joined: 02 Nov 2007 10:55
Type Auto: E39 525i
Age: 42

Re: Stel BMW zou er niet zijn... wat voor auto dan??

Post by Snor »

Betaalbaar: Golf V R32

Onbetaalbaar: Bentley Continental GT Coupe

MarcelE36M3
Neutraal
Posts: 28
Joined: 08 Dec 2007 19:39
Location: Maarheeze

Re: Stel BMW zou er niet zijn... wat voor auto dan??

Post by MarcelE36M3 »

sebasel wrote:
MarcelE36M3 wrote:stel dat BMW niet meer zou bestaan wordt het mijn NR2 Audi, zou ik een Audi S2 Coupe of S4 Sedan uit 95/96 gaan kopen in Duitsland.

En als geld geen rol speelden dan werd(en)
Ferrari F40 of F50
Mclaren F1 GTR
Aston Martin DB9 of DBS
Lamborghini Diablo of Murcielago LP640
Bugatti EB 110
Jaguar XJ220
En zo kan ik even verder gaan!!!!!!
schitterende lijst alleen de eerste en laatste er af :ja:

Dacht het niet :!: :!: :!:

Kouwe
1e Versnelling
Posts: 58
Joined: 09 Dec 2008 11:37
Type Auto: BMW 530d E61
Location: Wageningen
Age: 43

Re: Stel BMW zou er niet zijn... wat voor auto dan??

Post by Kouwe »

Ik denk dat ik mijn vorige auto dan weer zou nemen.
Een Alfa 147, en anders een Audi A6 of A8 (tussen die zat ik nl te twijfelen toen ik mijn e39 kocht ;)
Save a tree, eat a beaver...
Save a tree, don't drive a beamer...
Mazda 626 --> Polo --> Alfa 147 --> BMW530d --> BMW 745i --> Alfa 156 --> BMW 530d

Topic Author
318ticompact
1e Versnelling
Posts: 55
Joined: 09 Jan 2009 19:32
Location: Midwolda
Age: 38

Re: Stel BMW zou er niet zijn... wat voor auto dan??

Post by 318ticompact »

MarcelE36M3 wrote:
sebasel wrote:
MarcelE36M3 wrote:stel dat BMW niet meer zou bestaan wordt het mijn NR2 Audi, zou ik een Audi S2 Coupe of S4 Sedan uit 95/96 gaan kopen in Duitsland.

En als geld geen rol speelden dan werd(en)
Ferrari F40 of F50
Mclaren F1 GTR
Aston Martin DB9 of DBS
Lamborghini Diablo of Murcielago LP640
Bugatti EB 110
Jaguar XJ220
En zo kan ik even verder gaan!!!!!!
schitterende lijst alleen de eerste en laatste er af :ja:


Dacht het niet :!: :!: :!:
Wat voor auto dan???
:?:

MOB_Figga
Neutraal
Posts: 30
Joined: 26 Nov 2008 15:26
Location: Berg en Dal (bij Nijmegen)
Age: 37

Re: Stel BMW zou er niet zijn... wat voor auto dan??

Post by MOB_Figga »

sorry, maar ik ben niet in staat om me voor te stellen wat voor auto ik dan zou willen (kopen); ik ben zó'n die-hard fanatieke bmw liefhebber dat ik dan maar met openbaar vervoer (en alle grillen daarvan) zou reizen;

immers heb ik een zeer groot 'minderwaardigheidscomplex' (ik ben nu eenmaal 'ziek' :lol: ) t.o.v. andere automerken: mercedes benz, porsche, jaguar, aston marton, bentley, rolls royce, land rover en vergelijkbare merken háát ik :bah: (letterlijk), audi vind ik geen uitstraling/status/'gezicht' hebben :nee: en de overige aziatische/europese/amerikaanse merken doen me niets / word ik niet warm of koud van. ik zou dus geen van die merken kopen (nu doe ik dat ook niet).. dan maar uren wachten op die intercity of stoptrein.. :zwaai:
"Ik hou niet van ringetjes (Audi), ik hou niet van sterretjes (Mercedes), ik hou van vliegtuigpropellortjes (BMW!)!"
[ external image ]

Nick B

Re: Stel BMW zou er niet zijn... wat voor auto dan??

Post by Nick B »

Laat je nakijken kerel,er is iets serieus mis met je...


En als BMW er niet was geweest,dan zou ik nu een een Audi A4 Avant of Audi Coupé 2.8E rijden. Ik kan ook wel zeggen dat ik een lamborghini gallardo superleggera zou willen hebben,maar daar ging het topic toch niet over? :duh: :goofy:

Elis
1e Versnelling
Posts: 58
Joined: 03 Dec 2008 11:37

Re: Stel BMW zou er niet zijn... wat voor auto dan??

Post by Elis »

Even een vraagje mob_figga, waarom een merk háten?
Niet mooi vinden oké, geen uitstraling vinden hebben is ook oké maar haten? Dat is echt heel erg overdreven in mijn ogen, maar daar gaat dit topic verder niet over. ;)


On-topic:
Ik was een halfjaar geleden van plan om een nieuwe toyota yaris te kopen, maar toen kocht ik een huis en ging al mijn geld daar in zitten.
~ ELIS ~

IceDragon2009
Neutraal
Posts: 3
Joined: 24 Dec 2008 15:34
Location: Merkelbeek
Age: 35

Re: Stel BMW zou er niet zijn... wat voor auto dan??

Post by IceDragon2009 »

Ik denk dat zonder BMW niet zo'n intresse voor auto's had opgebouwd.
Maar als ik nu moest kiezen werd et waarschijnlijk een japanse import... een supra, rx-7 of een skyline..

MOB_Figga
Neutraal
Posts: 30
Joined: 26 Nov 2008 15:26
Location: Berg en Dal (bij Nijmegen)
Age: 37

Re: Stel BMW zou er niet zijn... wat voor auto dan??

Post by MOB_Figga »

@ elis & nick b:

ik ga het niet goedpraten, maar met 'haten' bedoel ik dus 'echt niet mogen, echt niet mooi vinden, helemaal niet mee geassocieerd willen worden en al helemaal niet willen hebben/kopen'... is dit misschien duidelijker? wat dat betreft is er inderdaad iets mis met me.. :? :oops:

als het merk BMW nou helemaal niet zou hebben bestaan, had ik waarschijnlijk een 'zeer gemiddelde' keuze/voorkeur voor auto's gehad: precies de 'standaard' modellen als eerste auto willen hebben (golf, corsa, etc. etc.).., maar zoals ik in mijn eerste reactie al zei: wat ik eerst zei (1e reply) is met de wetenschap dat BMW er nu is als merk en net als icedragon hierboven zei, had ik niet zo'n interesse in auto's opgebouwd (en BMW in het bijzonder) als BMW niet zou hebben bestaan.

nu ik er langer over nadenk zo met deze reply, zou een tata nano op zich wel hilarisch zijn :mrgreen: :goofy:
"Ik hou niet van ringetjes (Audi), ik hou niet van sterretjes (Mercedes), ik hou van vliegtuigpropellortjes (BMW!)!"
[ external image ]

sitechris
Neutraal
Posts: 8
Joined: 09 Jan 2009 17:34

Re: Stel BMW zou er niet zijn... wat voor auto dan??

Post by sitechris »

Ik heb pas zeer recent BMW gekocht, per toeval eigenlijk een tweedehands. In eerste instantie ging mijn interesse uit voor een nieuwe auto, dit was lijstje.

Renault Laguna 2.0 DCI GT 180 pk (met de 4WS). Geweldige auto, alleen zuipt de auto als een tierelier (en dat voor een diesel) en vielen de prestaties wat tegen
Skoda Octavia 2.0 TDI RS 170 pk. Chippie erin en rammen maar. Enige nadeel, de RS is 5000 euro duurder dan 140 pk TDI en is minder goed uitgerust.
Skoda Superb 2.0 TDI 170 pk Elegance. Daarna ook weer chippie erin via de importeur (waarom biedt BMW dit niet aan???). Geweldige auto, groot, luxe, goed afgewerkt. Echt een slagschip. Met bizar veel beenruimte. Als ik de BMW niet gespot had, had ik waarschijnlijk een Superb gekocht
Ford Mondeo 2.2 TDCI. Mooie auto, maar de Superb vind ik net wat cooler en dikker.

Waarom toch de BMW? Die was een stuk goedkoper en heeft gewoon 2 jaar garantie. En maar 40 op de teller. Kortom, dan toch gewoon lekker 2e hands scheuren.

bmwe30
Neutraal
Posts: 9
Joined: 20 Feb 2006 17:56
Location: waddinxveen

Re: Stel BMW zou er niet zijn... wat voor auto dan??

Post by bmwe30 »

dan zou ik zeker voor een audi gaan want een plat geslagen kever of een ster op mijn motorkap moet ik zeker niet aan denken heb ik liever die ster in mijn vooruit
i love my car

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: Stel BMW zou er niet zijn... wat voor auto dan??

Post by 325i »

Wat me wel opvalt is dat er vaak voor audi of mercedes wordt gekozen.
Best vreemd eigenlijk of jah aan de andere kant misschien ook niet maar zowel Audi en Mercedes zijn de 2 grootste concurenten voor BMW
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Post Reply

Return to “Algemeen”