BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Controle / waarschuwingslampje in display...

Voor alles over BMW.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Faatje
Neutraal
Posts: 2
Joined: 07 Mar 2013 16:44

Controle / waarschuwingslampje in display...

Post by Faatje »

Hallo Allen,

Wie heeft het volgende ervaren of weet wat er gaande is?

Het gaat om "Dieseldeeltjesfilter defect" cotrole /waarschuwingslampje wat in display brandt na zo'n 2 km van start te zijn gegaan.

Het is zeg maar het symbooltje dat op een uitlaat laat, met aan de linkerkant allemaal bolletjes en aan de rechterkant blanco.

Heeft dit verband met de dieselfilter of staat dit er los van?


Hoor graag ervaringen.


Ow ja, het gaat om een bmw diesel 118 bouwjaar 2006 (mocht dat nog iets uitmaken?)

IQski
Neutraal
Posts: 43
Joined: 05 Jan 2014 20:26
Type Auto: E90 320D EDE 2010

Re: Controle / waarschuwingslampje in display...

Post by IQski »

Ik heb zondag hetzelfde ervaren vlak voor het einde van een rit van zo'n 200km, en vanmorgen na zo'n 10km rijden.
Ook ik rij een 118D, maar dan van 2008.
Voor zover gemerkt, geen vermogensverlies.
Zojuist mijn garage gebeld (die ik redelijk hoog heb zitten), en die wist me te vertellen dat er eigenlijk nooit iets mis is met het filter zelf, en dat we eerst maar eens gaan uitlezen. Wordt zeer waarschijnlijk vervolgd.
previous: 118D 5d hatch
current: 320D 4d sedan
Post Reply

Return to “Algemeen”