BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Elektrische range onbetrouwbaar na vervanging DME accupack regelunit

Een vraag over dit forum? Een idee om deze site te verbeteren? Post ze hier!! Alvast bedankt.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
PetraSV
Neutraal
Posts: 1
Joined: 24 Jun 2020 16:58
Type Auto: i3 Rex

Elektrische range onbetrouwbaar na vervanging DME accupack regelunit

Post by PetraSV »

Wie weet hoe mijn garage deze storing kan verhelpen? Na vervanging van de DME regelunit (voor het accupack) geeft mijn i3 Rex 18,8kWh aan dat de maximale elektrische Range 188km bedraagt. Dat lijkt mooi maar is verdacht omdat de specificaties voor dit type maar tot 160km gaan.

[ external image ]

Het is ook onbetrouwbaar, want als ik navigatie start (bestemming op ca. 100km, routevoorkeur ECO PRO),
zie ik de elektrische range direct ruim 35km dalen.

[ external image ]

[ external image ]

bimmer-R
Neutraal
Posts: 11
Joined: 04 Oct 2020 13:34
Type Auto: F20 1serie

Re: Elektrische range onbetrouwbaar na vervanging DME accupack regelunit

Post by bimmer-R »

Hallo,
In meerdere forums lees ik dat de range berekend wordt aan de hand van je rijgedrag. Met de plaatsing van de nieuwe regelunit is deze info niet meer beschikbaar. Als ik het goed heb zal dit na een paar ritten weer betrouwbaarder worden. Overigens wordt de range aan de hand van de route opnieuw berekend door de wegtypes die op de route liggen.
Hoop dat dit helpt.
Post Reply

Return to “Feedback & Informatie”