BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

welke obd 2 moet ik aanschaffen

Alle How to's en DIY(Do It Yourself) vind je hier terug.
Gelieve alleen informatie te verstrekken, voor het oplossen van problemen gebruik dan de overige forums.

Moderators: Moderator Team, Service Team

Post Reply

Topic Author
royk1981
Neutraal
Posts: 4
Joined: 01 Jun 2013 17:24
Type Auto: e46
Location: almelo
Age: 43

welke obd 2 moet ik aanschaffen

Post by royk1981 »

ik wil graag mijn e46 zelf gaan uitlezen ipv naar de garage te te gaan maar op internet staan er zo veel op
welke kan ik het beste aanschaffen
iemande ervaring hiermee

Redhead
2e Versnelling
Posts: 298
Joined: 27 May 2013 22:05
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Re: welke obd 2 moet ik aanschaffen

Post by Redhead »

Ligt eraan hoe je wil uitlezen. Via laptop of smartphone of scanner.
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project

Solidus
Neutraal
Posts: 5
Joined: 11 Jul 2014 16:54
Type Auto: E46 330Ci

Re: welke obd 2 moet ik aanschaffen

Post by Solidus »

Aannemend dat je graag met een laptopje codes wilt wissen en computer delen wilt gaan programmeren zou je moeten zoeken naar een K+DCAN USB interface die werkt met INPA.

Zoiets bijvoorbeeld: http://www.ebay.nl/itm/Neu-BMW-Ediabas- ... 3ce2dde739

Hen320
Neutraal
Posts: 4
Joined: 31 Oct 2013 13:38
Type Auto: 320I Touring (E91)

Re: welke obd 2 moet ik aanschaffen

Post by Hen320 »

Heb er net een aangeschaft via www.Conrad.nl Het is een scanner met kabelverbinding van het merk/ type OBD2/ EOBD,
XXLTech NX200. en heb er €59 voor betaald.
Waarom deze?
Kabelverbinding om geen storing te krijgen tijdens het scannen. Kent meer dan 11000 foutcodes en ook veel BMW specifiek, en geeft buiten de foutcodes, de bijbehorende tekst en uitleg in het Nederlands.
Heb het apparaatje nu een week en een aantal keer de foutcodes kunnen wissen. Betekend wel dat ik met mijn garage moet overleggen, hoe en wanneer noodzakelijk om te repareren.
Post Reply

Return to “Kennisbank”