BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Sleutel Inleren

Alle How to's en DIY(Do It Yourself) vind je hier terug.
Gelieve alleen informatie te verstrekken, voor het oplossen van problemen gebruik dan de overige forums.

Moderators: Moderator Team, Service Team


nsrracer
1e Versnelling
Posts: 162
Joined: 19 Aug 2007 20:27
Location: lonneker (overijssel)
Age: 35

Re: Sleutel Inleren werkt niet (bij dealer)

Post by nsrracer »

PetervanN wrote:Mja, het is dus Breeman (-1) in Rotterdam. Ik ga er morgen even langs met dat stukje dat jij mij gaf, ga ik even vragen waar dat op moet lijken wat zij doen en dat ze een klant kwijt zijn. Mijn ouders wonen in het oosten, dus daar ga ik nog wel eens naar Smudde (+1) waar je wel vakkundig geholpen wordt. Dat dat ook 45 minuten moest duren voordat ze erachter waren dat het ze niet ging lukken. Schandalig vind ik het eerlijk gezegd. Dat ik moet betalen, ok. Maar op deze manier hoeft het van mij echt niet meer...

Maar inderdaad, mijn nieuwe sleutel werkt nu ook... dus ik kan met jouw hulp in minder dan 35 seconden waar zij achterlijk lang over doen om te overleggen.

Nogmaals dank.
ik ga ook altijd naar smudde. ze zijn erg behulpzaam. en hebben een goede service :ja:
djimbo :D

Edwin1104

Re: Sleutel Inleren

Post by Edwin1104 »

He hallo,

Heb ook een vraag?
Heb zelf een BMW E36 van 1998.
Mijn centrale deurvergrendeling + Alarm werken niet meer.
Niet in de sleutel maar een apart bakje erbij.
Nu zegt de dealer dat de unit kapot is a € 170 ex de btw.
Nu is mijn vraag kan je dat ook testen of dit ook kapot is en werkt het sleutel inleren ook met afstandbediening het losse bakje erbij wat ik dus heb.
En kun je ook een 2e hands unit kopen of werkt dit dan niet meer.
Ik hoor graag van jullie,

Met vriendelijke groet,

BMW broeder

sportfan27
1e Versnelling
Posts: 213
Joined: 11 Aug 2008 15:59
Location: zeg ik lekker niet
Age: 45

Re: Sleutel Inleren

Post by sportfan27 »

Geen idee of het werkt met een externe afstandsbediening , als het orgineel bmw is en bij de auto hoort dan kun je het wel proberen , het kan geen kwaad iig.
Maar ik denk dat je met een achteraf ingebouwd alarm/cv te maken hebt .

Edwin1104

Re: Sleutel Inleren

Post by Edwin1104 »

Bedankt voor je reactie,

Nee deze is wel van bmw zelf zegt de BMW dealer in Hoogeveen.
Maar ja deze zeggen andere dingen over mijn BMW dan andere dealers in de omgeving.
Help wat moet ik nu in hemels naam beginnen met al die ... dealers.
En wat vindt jij wat ik het beste kan doen.
Tevens zeggen ze een 2e hands module erin kan ook, alleen dan alleen de afstandbediening opnieuw inlezen laten.
Maar ja stel voor dat de andere persoon nog de ouwe afstandbediening heeft dan kan die toch ook zo in de auto komen of ben ik nu gek.
Met vriendelijke groet,

Edwin Kuipers

sportfan27
1e Versnelling
Posts: 213
Joined: 11 Aug 2008 15:59
Location: zeg ik lekker niet
Age: 45

Re: Sleutel Inleren

Post by sportfan27 »

Als de dealer zegt dat een 2e hands unit ook werkt dan kun je dat gerust doen lijkt me , waarschijnlijk koppelen ze dan die unit aan jou kastje zodat de oude niet meer werkt. (andere zendcode)
100 % zeker ben ik er niet van , ik weet alleen hoe je een nieuwe (of lege) sleutel moet inleren.

Ik zou je vraag ook even hier stellen http://www.prikpagina.nl/list.php?f=376 , daar zitten wat bmw bezitters met een technische achtergrond , die kunnen je zeker weten wel duidelijk antwoord geven.

Succes :ja:

Edwin1104

Re: Sleutel Inleren

Post by Edwin1104 »

Oke bedankt man,
Dan gaan we dat even proberen
Thanks

328iHIOB
1e Versnelling
Posts: 201
Joined: 31 Oct 2008 17:37
Age: 39

Re: Sleutel Inleren

Post by 328iHIOB »

goede dag

even een toevoeging

je kunt de auto op sperren zetten en dat is wat peter van n bedoeld

dan kun je de auto van binnen ook niet openen

groetjes

techno-touring
Neutraal
Posts: 12
Joined: 07 Dec 2008 01:38
Location: zoetermeer
Age: 54

Re: Sleutel Inleren

Post by techno-touring »

hi allen ,zit dit ff te lezen en kom dus met hetzelfde probleem alleen dan bij kalfsbeek schiedam! bestel een extra handzender (dus geen sleutel) van mijn originele systeem in mijn e36 omdat ik maar 1 werkende had. betaal €35,- en laat me door de chef de clinique daar vertellen hoe ik moet inleren: heeel simpel ,tover je centrale naar boven ,sluit de roze niet aangesloten draad aan op massa ,ga in de auto zitten ,werkende zender dicht ,nieuwe op open en klaar. JA JAMMER JOH! geen roze draad te bekennen dus bellen ,oh zeiden ze dan moet je de dipswitch verzetten op/in de centrale en dan hetzelfde verhaal .....resultaat : geen van beide handzenders werkt meer!!!!!! hartelijk dank KALFSBEEK!!!!! antwoord dealer ,tja had em maar neer gezet ,dan hadden we het voor €35 voor je gedaan! ik kom daar dus noooooit meer maar als ik het zo hoor is een goeie dealer ver te zoeken dus? maar de vraag is ......werkt bovenstaande programmeerinstructie ook voor mijn handzenders?? graag advies want kan er wel een GT /MED of clifford in knallen maar tis toch niet origineel ;)

Mercedesisthebest
Neutraal
Posts: 17
Joined: 19 Sep 2010 12:58
Type Auto: W202c200cdi

Re: Sleutel Inleren

Post by Mercedesisthebest »

dus ik kan maklyk sleutels na alten maken>?

rvanoers
Neutraal
Posts: 6
Joined: 15 Aug 2010 20:42

Re: Sleutel Inleren

Post by rvanoers »

Ik heb mijn losse zenders ook zelf ingelezen, volgens de beschreven methode. Staat volgens mij gewoon in de handleiding van de auto.
Als de batterijen van de zender leeg geweest zijn moeten ze ook opnieuw ingelezen worden.

gjcr1971
Neutraal
Posts: 15
Joined: 11 Jan 2011 15:21
Type Auto: E36 318TDS Touring
Location: Gilze-Rijen
Age: 52

Re: Sleutel Inleren

Post by gjcr1971 »

Alles over alrmsystemen voor de E36: http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f3/ ... ws-t39173/

GewoonJ
Neutraal
Posts: 49
Joined: 10 Jul 2011 14:49
Type Auto: BMW 116i
Location: Capelle aan den Ijssel
Age: 38

Re: Sleutel Inleren

Post by GewoonJ »

Mijn tweede sleutel is ook kapot, 116i, 160 euro meneer...pffff
Zoek er wel eentje op marktplaats
Geniet van het leven

GewoonJ
Neutraal
Posts: 49
Joined: 10 Jul 2011 14:49
Type Auto: BMW 116i
Location: Capelle aan den Ijssel
Age: 38

Re: Sleutel Inleren

Post by GewoonJ »

Kent iemand, iemand die bmw sleutels kan herprogrammeren.

De BMW dealer wilt mn nieuwe sleutel van Ebay niet herprogrammeren.
Terwijl de apparaatje wel bestaan, heeft iemand deze bijvoorbeeld:
http://www.youtube.com/watch?v=kVmPfCFFkqQ
Geniet van het leven

Kerim
1e Versnelling
Posts: 137
Joined: 20 Sep 2011 20:35
Type Auto: E81 116i 2011

Re: Sleutel Inleren

Post by Kerim »

GewoonJ wrote:Mijn tweede sleutel is ook kapot, 116i, 160 euro meneer...pffff
Zoek er wel eentje op marktplaats
Dat gaat niet werken bij zo'n auto. Voor de nieuwe auto's zijn er bij de fabriek 10 sleutels toegewezen voor de cas.. En gebruikte sleutels zijn niet te programmeren in de auto.

Inseen
Neutraal
Posts: 11
Joined: 10 Dec 2011 16:36
Type Auto: E91

Re: Sleutel Inleren

Post by Inseen »

Weet iemand hoe je een sleutel van een E91 uit 2005 moet inleren?
Post Reply

Return to “Kennisbank”