BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

(D.I.Y.) Sleutels inleren E36/39

Alle How to's en DIY(Do It Yourself) vind je hier terug.
Gelieve alleen informatie te verstrekken, voor het oplossen van problemen gebruik dan de overige forums.

Moderators: Moderator Team, Service Team

Post Reply

Topic Author
sportfan27
1e Versnelling
Posts: 213
Joined: 11 Aug 2008 15:59
Location: zeg ik lekker niet
Age: 45

(D.I.Y.) Sleutels inleren E36/39

Post by sportfan27 »

De BMW dealers geven niet graag hun ''geheimen'' prijs maar gelukkig kun je tegenwoordig op Internet heel veel vinden dus bij deze :

Hierbij de procedure voor het inleren van (nieuwe) sleutels voor E36/E39.
Misschien dat het ook werkt voor andere BMW types maar voor de E39 en E36 is het inmiddels bewezen.
Zorg wel dat je (nieuwe) sleutel opgeladen is , dit kun je doen door met de sleutel in het contact zo'n 30 min te gaan rijden. In het contact laad hij namelijk op.


Sleutels initialiseren BMW model E39/E36.
>
> * beide (alle) sleutels moeten geinitialiseerd worden
>
> 1- Ga in de auto zitten en lock alle deuren.
>
> 2- Contact snel aan en uit in stand 1 (radio, accessoirestand), niet langer
> dan 5 seconden, En haal de sleutel uit het kontaktslot.
>
> 3- Eerste sleutel: houdt de "openen knop" ingedrukt terwijl je driemaal op
> de "lock knop" drukt. (lampje sleutel knippert) Laat daarna de openen knop los.
>
> 4- Tweede sleutel: zelfde acties als met de eerste (niet in het contact steken). Let op: dit moet binnen 30 seconden na de eerste sleutel.
>
> 5- Sluit het proces af door het contact aan en uit te zetten (starten van de
> motor is niet nodig).
>
> Je krijgt een bevestiging d.m.v openen en sluiten van de sloten (na het loslaten van de "openen" knop PER sleutel).


Als het de 1e keer niet werkt herhaal het dan nog een keer, het moet namelijk precies in het tijdvak gebeuren als staat aangegeven !

Veel plezier ermee !! :zwaai:

F.P.
Neutraal
Posts: 15
Joined: 20 May 2012 20:00

Re: (D.I.Y.) Sleutels inleren E36/39

Post by F.P. »

Sinds kort heb ik een E36 320i uit 1998 gekocht.
Echter zat er maar 1 sleutel erbij en een reserve (plastik) sleutel.

Nu wil ik een extra sleutel via Ebay bestellen (incl. chip/transponder) en deze inleren.
Onderstaand de link naar de sleutel die ik op het oog heb via Ebay:

http://www.ebay.nl/itm/KEY-BLANK-FOB-TR ... 4abbca6f05

Maar bovenstaand schema wordt aangegeven dat ik de knop op de sleutel moet drukken voor de centrale deurvergrendeling. Nu heb ik dus een sleutel waar alleen een knop voor een lichtje opzit en heb een apart kastje (rood en grijs knopje) voor het alarm/centrale deurvergrendeling. Moet ik dan bovenstaand aanhouden en i.p.v. op de knop van de sleutel, de knop van het aparte kastje van de cv drukken?

Onderstaand een linkje naar de sleutel en cv die ik heb:

https://www.google.nl/search?q=bmw+e36+ ... 600%3B1200

Alvast bedankt voor jullie reacties :ja:
Post Reply

Return to “Kennisbank”