BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Waar op letten bij aanschaf BMW

Alle How to's en DIY(Do It Yourself) vind je hier terug.
Gelieve alleen informatie te verstrekken, voor het oplossen van problemen gebruik dan de overige forums.

Moderators: Moderator Team, Service Team


Topic Author
dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 43
Contact:

Waar op letten bij aanschaf BMW

Post by dB-Mike »

Heren forumleden hierbij wil ik even een topic maken die vooral nieuwe leden een hoop vragen beantwoord krijgen door middel van de gevraagde dingen waar op te letten bij de aanschaf van een BMW.
Ik zal alvast de nodige punten benoemen en als er leden zijn die een toevoeging nodig vinden kunnen zij deze plaatsen.

-------------------------------------------------------------------------------------
Hierbij wat punten die ik door kreeg toen ik ging kijken:

Doorhangen achterkant ;
Kan zijn dat de ophanging rot is en dat er flink mee getrapt is.

Kleine kleurverschillen;
Kan zijn dat hij schade gehad heeft en opnieuw gespoten is en dus een krom onderstel heeft.

Import auto's ;
Let op het kenteken welke leeftijd de auto heeft.
Over het algemeen zijn import auto's schade auto's.

Bonken achter;
Kan 2 oorzaken zijn 1 is Kapotte dif en de ander is rotte wiellagers, Beide zijn duur om te herstellen.

APK Verloopdatum;
Is deze niet ouder dan 2 maanden dan zit het wel goed.

Onderhoudsperiode's;
Heeft hij zijn onderhoud gehad en zo ja bij de dealer?
Als hij zijn onderhoud heeft gehad bij de dealer is de Hystorie op te vragen en kan je een hoop vertellen wat er zoal vervangen is en hoevaak.

Ckecken van Boardcomp;
Druk tegelijk bij het omdraaien van de sleutel (LET OP MAAR 1 CONTACT draaien) de dagteller reset knop indrukken.
Nu zullen alle lampen en meters draaien en verlichten hiermee lees je ook de boardcomputer uit.

Plakkend koppelingspendaal;Duidend op een verbrande koppeling en is een dure grap

Slippende koppeling;
Dit test je door bij 50 Km/H in de 5e versnelling te gaan en dan VOL gas te geven.
Maakt ie wel toeren maar geen snelheid " LATEN STAAN "

Ga altijd met Zijn 2en een proefrit maken.
Als mogelijk laat hem ook keuren bij een garage die weet waar ze mee bezig zijn.
Tevens de proefrit TEN ALLE TIJDEN uitvoeren als de motor nog KOUD is.
Is de motor warm " LATEN STAAN ". Dan hebben ze vaak wat te verbergen.


BMW's met een Km stand van ong 180K kijk dan of bij de 6 cylinders de KETTING vervangen is.
En bij de 4 cylinders of de Distributiesnaar vervangen.
Dit zijn ESSENTIELE dingen om op te letten aangezien dit duren dingen zijn om te vervangen.


Dit waren zo gouw enkel tips van mij er zijn er vast nog meer !!!

Groeten,
Michael.
Last edited by dB-Mike on 19 Apr 2005 18:58, edited 1 time in total.
There's no place like the carseat...!!!

webmaster
Eigenaar
Eigenaar
Posts: 776
Joined: 05 Sep 2004 10:18
Type Auto: F36 430i ('17)+ f30 328i ('12) (beide full options)
Location: Schagerbrug
Age: 51
Contact:

Post by webmaster »

we houden weer van je :oops:

thnx voor erg duidelijke uitleg :thumbs up:

Topic Author
dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 43
Contact:

Post by dB-Mike »

webmaster wrote:we houden weer van je :oops:

thnx voor erg duidelijke uitleg :thumbs up:
Nou jah houden van :lol:

En heb hem ff aangepst voor duidelijkheid :wink:

Ennuh you have mail :wink:

Mike.
Last edited by dB-Mike on 19 Apr 2005 18:59, edited 1 time in total.
There's no place like the carseat...!!!

Topic Author
dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 43
Contact:

Post by dB-Mike »

Nog weer een par ITEMS er bij :wink:

Bij het wegrijden direct stuur omdraaien naar max:
Gaat hij schrapen dan is de afstelling van de stuurassen niet in orde of er zitten te brede wielen onder.

Bij wegrijden letten op een lichte trilling in het stuur:
Kan zijn dat de VEREN die gebruikt zijn om te verlagen aan vervanging te zijn.

Bij wegrijden stuur weer naar max:
Voel je een lichte knik dan is de E36 euvel er in geslopen.
Dan heb je kans dat je rotte FUSEEkogels heb reken op 200 euro per draagarm compleet geperst en alles.

Tijdens het rijden een paar drempels nemen:
Ik weet je doet het niet graag maar op die manier kan je merken of de auto TE LAAG licht en dat de wielen de wielkasten raken.
Als dit het geval is dan is er kans dat de banden erg snel zullen insnijden in de wangen en ben je snel aan niewe banden toe.

Mike.
There's no place like the carseat...!!!

bimmer
4e Versnelling
Posts: 1256
Joined: 24 Jan 2005 18:16
Type Auto: 318i (E46)
Location: Brunssum
Age: 45
Contact:

Post by bimmer »

Waar ik zelf vaak op let,

Kijk naar de naden in de deuren en bij de motorkap. Zijn deze aan beide kanten gelijk,ikzelf doe het meestal dmv sleutel bij allebei de naden houden. Als de naden verschillen dan is het een schadeauto geweest.

Trek als je de motor warm heb gereden de peilstok eruit terwijl de motor nog loopt. Kijk of er geen olie uitspuit, dit duid nl. op onderdruk en is een teken dat de auto gaar is.

Draai (als de auto uitstaat uiteraard) de oliedop los en ga met je vinger naar de zijkanten en haal daar wat olieresten eruit. Zie je sludge (grijze smurrie) kan duiden op kapotte koppakking of veel korte stukken gereden. Is de olie dik en drabberig, dan is de auto nooit goed onderhouden. Is de olie mooi zwart en aan de dunne kant..(zo hoort het)

Dat waren de punten waar ik altijd ook op let. Hopelijk hebben jullie er wat aan. :wink:

wim325i e36

Post by wim325i e36 »

TEST ALLE ELECTRISCHE SYSTEMEN!!

test de ramen, blower(alle standen), achter ruit verwarming, dakraam, centrale deurvergrendeling, ruitewissers, sproeisysteem,verlichting achter klokken en meters.

kijk of de auto zuiver loopt bij koude motor en stationair toerental.. zo niet?--> vaak defecte lambda sonde(124 euries)

serkan

Post by serkan »

serkan

INPORT AUTO.S

Let op het kenteken welke leeftijd de auto heeft.
Over het algemeen zijn import auto's schade auto's.

IS NEIT WAAR HOEF NIET ALTIJD ZO TE ZIJN.
EEN AUTO HIER IN NL IS DUURDER DAN IN DUITSLAND VAN DAAR DIE INPORT

Topic Author
dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 43
Contact:

Post by dB-Mike »

Serkan heb je wel geleik in maar helaas blijkt in de praktijk dat 80% vn de IMPORT niks anders dan ellende is en dus slimmer om daar een goede ZWARE controle op uit te laten voeren.

Maar dat neemt niet weg dat dit ook bij een origineel NL auto ook zo zou zijn.

ANYWAY gewoon de ogen en oren en neus openhouden en goed opletten.

Dan scheelt het een hoop ellende achteraf.

Mike.
There's no place like the carseat...!!!

Artfull_Devlin

Post by Artfull_Devlin »

Tijdens de proeftrit:

Laat het stuur eens los, en kijk of de auto mooi rechtdoor rijd.
Check de pakkingen van het blok, zien deze er nieuw uit, is het losgeweest, dus ff navragen wat eraan is gebeurd.

Doe een remtest, Trilt het stuur niet, trekt de auto niet 1 bepaalde kant op. Dan is het goed, en zou je weleens een goede auto hebben uitgezocht.

Ik let persoonlijk ook altijd op het interieur. en de buitenkant, of de auto goed is gepoetst, of ie netjes is. Dat zegt iets over de eigenaar.

Ik heb een voorkeur voor eigenaren met een technische achtergrond, die hebben meestal wel verstand van onderhoud en derg.

Topic Author
dB-Mike
3e Versnelling
Posts: 584
Joined: 04 Jan 2005 07:05
Location: Rotterdam
Age: 43
Contact:

Post by dB-Mike »

Persoonlijk heb ik de voorkeur voor iemand zonder technische agtergrond

Waarom:

Een monteur is LUI (ben er zelf 1 )
Als hij de hele dag gesleuteld heeft heeft hij vak geen zin meer om nog te sleutelen.
Dat hij technische achtergrond heeft wil niet zeggen dat hij verstand heeft van auto's
Verder is een monteur vaak iemand die met vieze handen het stuur en dergelijke beetpakt om te testen en niet altijd de juiste reinigingsmiddelen heeft om het ook weer schoon te krijgen

Daarnaast iemand die geen verstand heeft vn techniek brengt hij hem naar de dealer
Dus zijn de boekjes vaak gestempeld en heeft hij op tijd de beurtjes gehad
Ook zal het interieur er vaak beter uitzien dan bij een monteur omdat deze niet vn geurtjes houd als olie vetten en vloeistoffen
Een monteur ruikt dit vaak niet meer door vele gebruik

Mike.
There's no place like the carseat...!!!

web
2e Versnelling
Posts: 442
Joined: 15 May 2006 13:02
Contact:

Post by web »

Ik heb een paar vraagjes die misschien een mooie uitbreiding voor dit topic zijn:
- Heeft een E30 last van roest, zo ja wat zijn de "standaard plekken" ?
- Heeft een E36 last van roest, zo ja wat zijn de "standaard plekken" ?
- Is een E30 geheel/gedeeltelijk verzinkt, zo ja vanaf welk bouwjaar?
- Is een E36 geheel/gedeeltelijk verzinkt, zo ja vanaf welk bouwjaar?

Enne, doe mijn maar een lekkere olie geur hoor :lol:

Ik zou ook niet direct een auto laten staan omdat het stuurwiel een beetje vies is hoor... schoonmaken kan ik zelf wel en als ik dan honderden euros bespaar omdat de auto er een beetje shabby uitziet... mooi megenomen :D

bimmer
4e Versnelling
Posts: 1256
Joined: 24 Jan 2005 18:16
Type Auto: 318i (E46)
Location: Brunssum
Age: 45
Contact:

Post by bimmer »

De e30 heeft vaak roest bij de achterlichten omdat hier het water vaak stil blijft staan. Bij de e36 kun je ook vaker wat roest vinden boven of onder de achterlichten en waar het reservewiel in ligt die bak wil ook graag roesten. Bij beide typen.

Ik heb bij mijn e-30 roest in de wielrand en dorpel gehad, weet alleen niet of dit vaker voorkomt, want vrienden van mij die ook een e-30 hebben die hadden dat probleem niet.

Ik weet dus zeker dat de e-30 iig niet verzinkt is daar roest hij toch teveel voor. :wink: En de e36 geloof ik eerlijk gezegd ook niet.

Ik weet wel dat de audi 80 van 1985 (mischiens al eerder) ev. verzinkt zijn.

desmett
1e Versnelling
Posts: 180
Joined: 24 Jun 2005 15:48
Location: Mechelen, België

Post by desmett »

Audi is met verzinkte carosserie gestart midden jaren '80. Dus dat van die 80 van '85 kan kloppen. Voor BMW weet ik het niet zeker wanneer ze met verzinkt plaatwerk zijn gestart.
Automotive Engineering = German Engineering!!
Een doordenkertje: Kein Substitut für Freude am fahren durch Vorsprung durch Technik!

alexm3gt

Post by alexm3gt »

hey web de e36gers die ik heb gehad hadden allemaal roest onder de achterklep rubbers bij de achterlichten :cry:

gouwepeer

Post by gouwepeer »

De E34 is bij mijn weten wel verzinkt,dus waarom de E36 niet????
Post Reply

Return to “Kennisbank”