BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

e30 ombouw

Alle How to's en DIY(Do It Yourself) vind je hier terug.
Gelieve alleen informatie te verstrekken, voor het oplossen van problemen gebruik dan de overige forums.

Moderators: Moderator Team, Service Team

Post Reply

Topic Author
markn6
Neutraal
Posts: 2
Joined: 28 May 2012 16:38
Type Auto: e36 328i

e30 ombouw

Post by markn6 »

hallo allemaal,

via deze weg wil in infomatie/suggestie en tips inwinnen voor mijn volgend ''zomer'' projectje.

ik heb al een tijdje mijn 325e te koop staan met ingesleten nokkenas, aangezien je dat ding nu niet aan de straat stenen kwijt wordt, en die auto alleen maar een beetje staat ben ik van plan om er een andere motor in te bouwen.

even voor de duidelijkheid, het gaat om een 325e uit 1987 met 193569 originele kilometers, keihard chassi, nergens roest en in zeer nette staat, goede basis dus! 8-)

nu ik heb besloten om er een andere motor er in te gaan bouwen wil ik aan jullie het volgende vragen:

heeft 1 van jullie misschien al een x een ombouw gedaan?

ik zit aan een e34 540i motor te denken, of een 750i/850i motor.
alleen zijn allemaal automaten ofniet?

verder wil ik graag weten hoe het gaat om het kenteken te veranderen, en wat heb ik daarbij nodig, papier van de motor misschien??

misschien kan iemand mij meer vertellen welke remmerij ik het best kan gebruiken?

laat maar een wat horen :D

Mvg, Mark

325i
4e Versnelling
Posts: 1941
Joined: 23 Apr 2008 17:05
Type Auto: E36 320i Sedan
Location: Heerlen
Age: 42

Re: e30 ombouw

Post by 325i »

v8 ombouw heb ik zelf nog nooit gedaan maar als je op duitse forums zoek dan vind je meer dan zat
De v8 motoren zijn trouwens wel in handbak gemaakt alleen minder en zijn ze vaak lastig beschikbaar aangezien ze al vrij oud zijn.
Wat ik met mijn Eta wou doen toen was ombouw naar 327i relatief makkelijk en goedkoop te doen en genoeg power en de auto blijft lekker sturen.
Maar v8 is om te showen natuurlijk wel heel erg leuk :)
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Post Reply

Return to “Kennisbank”