BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Geschil BMW dealer zuid/west Nederland

recensies/reviews van dealers.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
flashcs
Neutraal
Posts: 4
Joined: 25 Apr 2011 13:22
Type Auto: nu nog een ster

Geschil BMW dealer zuid/west Nederland

Post by flashcs »

Beste mede forummers,

er is een geschil ontstaan tussen een BMW dealer en mij omtrent een aangekochte maar niet geleverde BMW.

De wagen werd aangeboden als High Executive uitvoering, maar dit bleek niet zo te zijn maar toen had ik al getekend.
De wagen miste een aantal opties die een HE uitvoering wel heeft.

Ook werd de auto aangeboden met adaptieve cruise control hetgeen in werkelijkheid niet aanwezig was.
Aangezien ik geen BMW kenner ben kwam ik hier helaas te laat achter en had al gekocht.

Dealer eiste 15% annuleringskosten als ik van de koop af wilde.
zijn er onder jullie die iets soortgelijks hebben meegemaakt, of iemand met juridische kennis die hier iets over kan zeggen ?

Inmiddels heb ik annuleringkosten moeten betalen en de wagen wordt nu opnieuw aangeboden als zijnde High executive en adaptive cruise control. Ik heb ook BMW Nederland op de hoogte gesteld maar die beschouwen dealers als zelfstandig ondernemers waar ze geen vat op hebben. Zij konden elk geval niets doen.

Ik rijd al 35 jaar Mercedes en heb nog nooit zoiets meegemaakt.

Groet,

een teleurgestelde aankomend BMW rijder

hj2
1e Versnelling
Posts: 83
Joined: 08 Aug 2013 09:51
Type Auto: E39 530i Touring 2003

Re: Geschil BMW dealer zuid/west Nederland

Post by hj2 »

Jeujtje, dat klinkt niet erg chique nee.

Helaas ben ik nooit in de positie geweest om nieuw te kopen, dus nee, geen specifieke ervaring.
Van wat ik lees zou je die 15% wel eens terug kunnen vorderen.

Iig zou ik een aangetekende brief sturen waarin je stelt dat er onterecht 15% wordt ingehouden en dat je ze pro forma aansprakelijk stelt over alle gemaakte en komende kosten nadat je verkeerd bent voorgelicht over het geleverde....

Hoe dan ook, zou ik even een jurist polsen.

Succes!

Yizu
Neutraal
Posts: 3
Joined: 19 Feb 2014 23:42
Type Auto: 320D

Re: Geschil BMW dealer zuid/west Nederland

Post by Yizu »

Wat wordt er opgenomen in de koopovereenkomst?

Als daar in wordt opgenomen dat het een HE is zou ik eisen dat zij de auto leveren conform de overeenkomst!! Kunnen ze dat niet dan zou ik annuleringskosten bij hen in rekening brengen....

Niet erg chic van desbetreffende dealer :nee:

Neem anders ook contact op met je rechtsbijstandverzekering, zij kunnen je ongetwijfeld verder adviseren.
Post Reply

Return to “Dealers”