BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Mijn 5GT in HDR ...

Geen project? maar je wilt wel iedereen je bimmer showen? dat kan hier!

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
-=EHH=-
Neutraal
Posts: 3
Joined: 20 Mar 2011 14:19
Type Auto: BMW 5GT

Mijn 5GT in HDR ...

Post by -=EHH=- »

Mijn eerste BMW en hij bevalt ERG goed (ik heb begrepen dat de 5GT voor de BMW-puristen geen echte BMW is):

[ external image ]


http://i270.photobucket.com/albums/jj89 ... mapped.jpg


Groet

Edwin

nicolay
3e Versnelling
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2009 00:13
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
Location: Den Dolder
Age: 42

Re: Mijn 5GT in HDR ...

Post by nicolay »

Mooie foto. Gefeliciteerd met de aankoop en mooi dat ie zo goed bevalt!

Ik kan me ook echt voorstellen dat ie erg goed bevalt, het is natuurlijk ook gewoon een hele goede wagen. Ruim, luxe, zakelijk, praktisch en vast ook nog wel een redelijk sportief, ondanks zijn afmetingen.
Maar dergelijke auto's zijn natuurlijk niet waar BMW groot mee geworden is of wat het merk kenmerkt. Dat zijn toch de sportieve scherpsturende sedans en coupés met 6-in-lijn motoren, auto's van 1000 tot 1500 kg. Ik denk dat een echte BMW liefhebber liever de 5 sedan heeft, maar niemand hoeft natuurlijk een echte liefhebber te zijn.
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

Topic Author
-=EHH=-
Neutraal
Posts: 3
Joined: 20 Mar 2011 14:19
Type Auto: BMW 5GT

Re: Mijn 5GT in HDR ...

Post by -=EHH=- »

Dank! De auto is al weer een paar maanden oud (hij is van eind juni vorig jaar).

De ruimte en het comfort hebben de doorslag gegeven om deze auto aan te schaffen. En het feit dat ik er niet van uit ga dat ik deze auto op iedere hoek van de straat ga tegenkomen. Dat was mijn grootste bezwaar tegen de "concurrent" van de 5GT, de Audi A6. Mijn vorige auto was een A6 (1999) en de huidige A6 is een erg mooie en goede auto maar je ziet hem zo vaak in het straat beeld dat ik liever iets anders rij (ik hoop weer 10 jaar veilige km's te maken in de 5GT).

Het comfort van de 5GT is enorm! Met de vering/demping op stand Comfort is het heerlijk zoeven geblazen. In de sport stand is de auto sportiever dan mijn oude A6.

De motor mist wel het verfijnde "naaimachine" geluid die de oude 6-in-lijn had/hadden en het gewicht (2000 kg geloof ik) is wel heel duidelijk voelbaar in de bochten.

Ik heb de auto uit laten rusten met surround view en dat is een fijne optie want BOY ... wat is een 5GT een onoverzichtelijk groot ding in parkeergarages!

Edwin

Topic Author
-=EHH=-
Neutraal
Posts: 3
Joined: 20 Mar 2011 14:19
Type Auto: BMW 5GT

Re: Mijn 5GT in HDR ...

Post by -=EHH=- »

Als ik wat "negatiefs" mag opmerken over de 5GT dan betreft dat het interieur: het is leverbaar in een aantal kleurstellingen maar wat ik mis is een Beige/Zwart optie. Wit is leverbaar, zowel als Wit/Zwart, geheel Zwart, Zwart met Zimtbraun en geheel Beige ... maar die laatste is niet leverbaar als Beige/Zwart. Geheel Beige is wel een ERG kwetsbare kleurstelling, zeker als je, zoals ik, een jaar of 10 met een auto wilt rijden.

Ik heb de auto in Zwart/Zwart besteld en laat achteraf de stoelen en deurpanelen vervangen door een andere kleur leer (dat doet een atelier in Eindhoven die normaal ook voor BMW de Individual aanpassingen doet). Jammer dat BMW dat niet af-fabriek niet leveren kan (Beige/Zwart).

Een ander negatief punt is het uiterlijk van de zilverkleurige "strips" in het interieur - wat een armoedige kwaliteit is dat! Het ziet er niet uit!

Edwin

nicolay
3e Versnelling
Posts: 536
Joined: 12 Mar 2009 00:13
Type Auto: E36 318i M43 Touring M 1998
Location: Den Dolder
Age: 42

Re: Mijn 5GT in HDR ...

Post by nicolay »

Tsja, dat zijn jammere zaken dan in het interieur. Maar je bent ook wel kieskeuriger dan de meeste 5GT kopers. Die kopen hem zakelijk, kiezen een paar mooie kleuren en doen hem na 3 jaar weer weg. Dan is beige ook prima.. Als het straks gefixt is vergeet je het snel waarschijnlijk.

Ik ben met je eens dat een 5GT niet heel doorsnee zal worden en dat waardeer ik ook wel. Een a6 is echt erg slecht wat dat betreft (ik vind het overigens sowieso een verschrikkelijke auto).

Vroeg me nog af wat voor motor er in ligt?
318i M43 touring 1998, M-uitgevoerd.

Deth_BMW
Neutraal
Posts: 22
Joined: 22 Mar 2011 15:00
Type Auto: BMW E39 528i

Re: Mijn 5GT in HDR ...

Post by Deth_BMW »

Ik vind 'em prachtig. Zéér mooie auto.

edjebmw
1e Versnelling
Posts: 80
Joined: 25 Nov 2010 16:16

Re: Mijn 5GT in HDR ...

Post by edjebmw »

Mooie 5GT :ja:
En de kleur is helemaal :shock: super :!:

denniswpels
1e Versnelling
Posts: 86
Joined: 01 Jan 2008 11:08

Re: Mijn 5GT in HDR ...

Post by denniswpels »

Niet slecht voor een eerste BMW :-)
Mijn eerste BMW was "slechts" een E30 325i

Zag de 5GT voor het eerst in de BMW Welt(Munchen), maar wat een pracht ding!
E46 318i Touring

BMW 320i Cabrio
Neutraal
Posts: 11
Joined: 19 Nov 2011 10:45
Type Auto: Bmw 320 i cabrio

Re: Mijn 5GT in HDR ...

Post by BMW 320i Cabrio »

mooie bak

RPieter
Neutraal
Posts: 11
Joined: 23 Aug 2012 16:25
Type Auto: E36

Re: Mijn 5GT in HDR ...

Post by RPieter »

:ja:
Post Reply

Return to “FotoShoots”