BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

accu loskoppelen ivm plaatsing sportstoelen

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Peter87
Neutraal
Posts: 5
Joined: 05 Nov 2014 15:58
Type Auto: 1 serie E87

accu loskoppelen ivm plaatsing sportstoelen

Post by Peter87 »

Ik ben in het bezit van een E87 uit 2008 zonder navigatie en een standaard interieur. Nu heb ik een ander interieur gekocht en wil dit overzetten en daarvoor moeten de stekkers van de airbags los.
Ik heb al eerder een interieur in een Seat geplaatst. Dat was een kwestie van de accu loskoppelen, halfuur wachten, stoelen eruit, andere stoelen erin en de accu weer aansluiten.
Bij de BMW twijfel ik, de dealer zegt dat de accu gewoon aangesloten kan blijven bij het loskoppelen en aansluiten van de stekkers van de voorstoelen. Als ik perse de accu af wil koppelen moet ik eerst een acculader erop zetten om piekspanning te voorkomen.

Wat is wijsheid? Ik heb geen zin in een kapotte stoel en een rookpluim :) Maar ik wil liever ook geen foutcode voor de airbag of accu.

Emieltjuh
1e Versnelling
Posts: 186
Joined: 04 Apr 2013 21:37
Type Auto: BMW 1-Serrie 118i
Location: Lelystad
Age: 45

Re: accu loskoppelen ivm plaatsing sportstoelen

Post by Emieltjuh »

Als je met het electrische systeem aan de gang gaat haal je de minpool van de accu uit voorzorg los.
Waarom risico nemen, als niet nodig is. Zoveel extra werk is het niet...
Geld moet rollen, anders hadden ze het wel vierkant gemaakt!!!
>>>>Showroom E81<<<<
[ external image ]

Topic Author
Peter87
Neutraal
Posts: 5
Joined: 05 Nov 2014 15:58
Type Auto: 1 serie E87

Re: accu loskoppelen ivm plaatsing sportstoelen

Post by Peter87 »

Emieltjuh wrote:Als je met het electrische systeem aan de gang gaat haal je de minpool van de accu uit voorzorg los.
Waarom risico nemen, als niet nodig is. Zoveel extra werk is het niet...
Ik heb wilde verhalen gehoord dat als je de accu los haalt je kans hebt dat de auto niet eens meer wil starten. Ook heb je kans op piekspanning bij het vastzetten van de accuklem wat schade aan de elektra kan opleveren.

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: accu loskoppelen ivm plaatsing sportstoelen

Post by Speedy540 »

Piekspanning daar zeg je wat. Alle elektrische componenten zijn 12 volt. En de accu toch ook? Dus vraag ik me dan af waarom piekspanning problemen zou opleveren.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

Topic Author
Peter87
Neutraal
Posts: 5
Joined: 05 Nov 2014 15:58
Type Auto: 1 serie E87

Re: accu loskoppelen ivm plaatsing sportstoelen

Post by Peter87 »

De stoelen zitten erin :D Ik heb eerst de accu losgekoppeld en daarna de stoelen gewisseld. Gelukkig geen foutcodes na het aansluiten van de accu.
Nu heb ik nog een probleem, ik heb er een knop bijgekregen op de stoel om de breedte van de rugleuning in te stellen. Deze werkt niet omdat hij geen stroom krijgt. Is dit een extra zekering die ik moet plaatsen in de zekeringkast of ben genoodzaakt een extra stroomdraad te trekken. Heeft iemand hier ervaring mee voordat ik alles na moet gaan meten.

Breda91
Neutraal
Posts: 9
Joined: 09 Dec 2014 18:59
Type Auto: 118D

Re: accu loskoppelen ivm plaatsing sportstoelen

Post by Breda91 »

Gewoon loskoppelen inderdaad.
Je krijgt juist een foutmelding als je dit niet doet + je hebt kans dat de airbags klapt.
Post Reply

Return to “1 Series”