BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

iPod aansluiten

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Maartenschr
Neutraal
Posts: 9
Joined: 07 Dec 2014 23:20
Type Auto: 118

iPod aansluiten

Post by Maartenschr »

Ik heb sinds kort een 118i uit 2010 met iDrive en een AUX aansluiting die ik zou kunnen gebruiken voor mijn iPod. Ik heb een kabel gekocht die zowel een USB aansluiting heeft als een 3,5mm plug (volgens de dealer moest ik die hebben, maar ik heb hem niet bij hem gekocht). Helaas herkent de auto mijn iPod niet. Heeft iemand enig idee wat ik moet doen?

Maarten

RB118i
Neutraal
Posts: 2
Joined: 19 Nov 2014 11:08
Type Auto: 118

Re: iPod aansluiten

Post by RB118i »

Maarten,

Ben net eigenaar van een 118 en ben benieuwd wat de oplossing gaat zijn. Volgens mijn dealer moet de ipod ook via de aux af te spelen zijn. Mogelijke oplossing; http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopi ... =10&t=4504

groet,

René

Emieltjuh
1e Versnelling
Posts: 186
Joined: 04 Apr 2013 21:37
Type Auto: BMW 1-Serrie 118i
Location: Lelystad
Age: 45

Re: iPod aansluiten

Post by Emieltjuh »

http://www.bimmerparts.nl/bmw-audioadapter-iphone-ipod

Volgens mij moet je deze kabel hebben.
aux aansluiten op je koptelefoon aansluiting werkt volgens mij niet, of je krijgt heel zacht geluid.
als je alleen aux op aux aansluiting hebt..
Geld moet rollen, anders hadden ze het wel vierkant gemaakt!!!
>>>>Showroom E81<<<<
[ external image ]

Topic Author
Maartenschr
Neutraal
Posts: 9
Joined: 07 Dec 2014 23:20
Type Auto: 118

Re: iPod aansluiten

Post by Maartenschr »

René en Emiel,

Dank voor jullie reacties. Ik heb de kabel die Emiel bedoelt, dus met USB en 3,5 mm jack. Ik krijg een melding op het display van de auto dat hij het apparaat niet herkend. Ik ben al teruggeweest naar de zaak waar ik de kabel heb gekocht: ik dacht dat de eerste kabel misschien kapot was. Ik kreeg direct een andere mee, maar met die krijg ik dezelfde melding. Misschien ligt het aan de iPod: het is eentje van zo'n 7 jaar oud, model Classic.

Als iemand een oplossing heeft, graag!

Maarten (fijne auto, trouwens, die 118!)

Topic Author
Maartenschr
Neutraal
Posts: 9
Joined: 07 Dec 2014 23:20
Type Auto: 118

Re: iPod aansluiten

Post by Maartenschr »

Update: mijn iPod Classic doet het nog steeds niet, maar de iPod Nano van mijn zoon werkt prima met de USB+jack kabel. Alle informatie van de Nano komt op het scherm en hij is met de iDrive te besturen. Ik vermoed daarom dat de Classic te oud is. Helaas is Kerstmis net voorbij: een nieuwe Nano kost 169 euro ...

Jeanmarc
Neutraal
Posts: 9
Joined: 23 Oct 2013 20:11
Type Auto: BMW 118i F20

Re: iPod aansluiten

Post by Jeanmarc »

Ik bezit zelf ook een iPod Classic. Deze speelt probleemloos af in mijn auto. (F20, 118i, bj 2012) met weergave van de afbeeldingen en volledige bediening via de iDrive Professionel Met de bovengenoemde kabel.
De iPod schakelt in een stand-by modus waarbij het BMW-logo in beeld verschijnt.

Het lijkt mij eerder op een defect in je iPod.
Ik neem aan dat de meest recente software op je iPod staat. Laatste update is alweer een paar jaar geleden.
Herkend de auto de iPod ook niet? Wordt de iPod wel of niet opgeladen zodra hij ingeplugd is?

Topic Author
Maartenschr
Neutraal
Posts: 9
Joined: 07 Dec 2014 23:20
Type Auto: 118

Re: iPod aansluiten

Post by Maartenschr »

Dank je voor je reactie, Jeanmarc. Volgens mijn iMac is de software van mijn iPod up-to-date. Ik heb hem zelfs opnieuw geïnstalleerd volgens de instructie van de Apple website en hem opnieuw gesynchroniseerd met de iMac, maar dit heeft niet geholpen. Hij gaat niet in de stand-by modus en er verschijnt geen BMW logo. Hij laat wel de bekende tekst 'eject before disconnecting' zien. Dat lukt trouwens niet: deze tekst verdwijnt niet. Ik koppel hem daarom af nadat ik het contact van de auto heb uitgezet. Ik weet niet of hij wordt opgeladen in de auto, ik zal dat eens bekijken.

Ook in de Apple winkel hadden ze geen oplossing. Mij werd aangeraden onder 'opties' een vinkje te zetten bij 'activeer gebruik als schijf', maar ook dit helpt niet. Kortom, ik weet het ook niet meer ...

Topic Author
Maartenschr
Neutraal
Posts: 9
Joined: 07 Dec 2014 23:20
Type Auto: 118

Re: iPod aansluiten

Post by Maartenschr »

Mijn probleem is opgelost! Mijn BMW dealer had een andere kabeladapter van hetzelfde model (dus met USB en 3,5mm plug), onderdeel nummer 61122338491. Kost 64 euro, werkt prima. Er is blijkbaar een verschil in de printplaat in de eerste adapter en deze. Op de behuizing van de printplaat staat nummer 2 338 574.

Ik weet geen onderdeelnummer van de eerste adapter (die goed werkt met de iPod Nano van mijn zoon).

Allen nogmaals bedankt voor jullie reacties - Maarten
Post Reply

Return to “1 Series”