BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

116 uit 2006 stottert

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Istvan
Neutraal
Posts: 2
Joined: 19 Dec 2014 22:19
Type Auto: Bmw 1 serie

116 uit 2006 stottert

Post by Istvan »

Beste lezers en forumleden,

In augustus heb ik een BMW 1 serie uit 2006 gekocht met circa 200.000 km op de teller.
Auto reed prima en er was niks aan de hand. Vorige maand had ik een apk keuring en een grote beurt.
Vorige week begon mijn auto opeens te stotteren toen ik in mijn straat reed, het DSC lichtje begon te knipperen.
De volgende dag gewoon met de auto gaan rijden en het stotteren was weg, dus dacht dat ik er van af was.
Jammer genoeg begon het stotteren gisteren weer. Heb de auto aan iemand meegegeven en die heeft de auto bij een garage laten uitlezen door een computer. Gek genoeg was er niks te vinden, de man bij de garage heeft het systeem een reset gegeven en is er mee gaan rijden. De auto is toen niet gaan stotteren. Dacht er nu eigenlijk vanaf te zijn, maar de auto stottert weer.
Het stotteren begint eigenlijk nadat de auto 80+ heeft gereden en daarna rond de 40 km per uur gaat rijden, het DSC lichtje knippert niet altijd..
Heeft iemand hier ook ervaring mee of ervaring mee gehad?
Jullie zullen mij heel erg helpen met wat informatie.
Alvast heel erg bedankt!

Groetjes istvan

Mark_E87LCI
Neutraal
Posts: 1
Joined: 02 Jan 2015 12:57
Type Auto: E87 LCI

Re: 116 uit 2006 stottert

Post by Mark_E87LCI »

Had zoiets in m'n E90 318 uit 2006, daar bleek het de lambdasonde te zijn. Tijdens een beurt ook direct de bougies vervangen en daarna reed hij weer als een zonnetje.

Topic Author
Istvan
Neutraal
Posts: 2
Joined: 19 Dec 2014 22:19
Type Auto: Bmw 1 serie

Re: 116 uit 2006 stottert

Post by Istvan »

Bedankt voor de reactie. Heb jammer genoeg nog steeds hetzelfde probleem.
Heb de auto door meerdere garages laten uitlezen en die konden niks vinden.
Heb zelfs de auto laten uitlezen bij Ekris en die konden ook geen fout vinden.
De auto stottert niet als ik de DTC knop indruk, is dit gevaarlijk?
Ekris dacht dat het wat motorisch was dus heb de borbines laten vervangen, maar dat is ook de oplossing niet.
Heeft iemand een idee wat dit probleem kan zijn?
Alvast heel erg bedankt!

Cwk
Neutraal
Posts: 1
Joined: 01 Mar 2015 12:58
Type Auto: BMW 1 Serie

Re: 116 uit 2006 stottert

Post by Cwk »

Mogelijk heb je probleem al opgelost, maar ik had ongeveer hetzelfe met mijn BMW 1, uit 2004.

Na wat zoeken lag dit aan de ABS ringen - de dealer kwam hier zelf niet achter. Hier ziet roest en vuil tussen/op waardoor de snelheidssensor moeite heeft met het uitlezen van de snelheid.
Hij leest nu verschillende waarden voor linsk en rechts en dus zal de DTC ingrijpen op het motor vermogen, met gevolg stotteren. DTC uitzetten verhelpt het probleem, echter zal naar verloop van tijd de uitzetting zo groot worden dan je sensor geraakt gaat worden en mogelijk je snelheidsensor uitvalt.

Oplossing die de dealer biedt is nieuwe assen, dat is erg prijzig, 1500,-

Zelf heb ik 2 ringen besteld bij ukpartdirect.com voor iets minder dan 60 euro.
Het vervangen ging verrassend gemakkelijk, je moet de assen loshalen, hier heb je wel een "speciale" dop voor nodig, de ringen verwijderrn gaat gemakkelijk en met een staalborstel op accu boor/schroef machine heb je assen zo weer schoon van roest.

Vervolgens de ringen verwarmen een gasbrander en dan zet je de nieuwe zo terug op de as. Op youtube staan verschillende filmpjes die dit laten zien. Ik was minder dan 2 uur kwijt, ik had wel een brug tot mijn beschikking.
Post Reply

Return to “1 Series”