BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Motorolie

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Rudolf A
Neutraal
Posts: 13
Joined: 15 Jan 2013 14:53
Type Auto: e46

Motorolie

Post by Rudolf A »

Goedendag, onlangs heb ik een Bmw 116i aangeschaft nadat mijn vriendin de e46 loss had gereden. Ik ben niet ontevrden over de 116 i echter rijdt de e46 anders. Ik wil de olie verversen 1 keer per jaar gezien ik maar 12000km rijdt. Nu vroeg ik mij af of ik dan ook de long life olie moet gebruiken of is een goede full synthetische olie van een goed merk ook okay?

Mocht iemand nog suggestie's hebben over het onderhoud van de BMW 116 i 2005 dan hoor ik het graag. De auto heeft wel 245 000 km gelopen maar moet volgend kenners geen probleem zijn.


groeten,


Rudolf
BMW Beest Met Wielen

Audibi
Neutraal
Posts: 11
Joined: 15 Feb 2015 21:05

Re: Motorolie

Post by Audibi »

Hoi Rudolf,
nou één ding is mij opgevallen en dat is dat mede bmw forummers niet echt houden van reageren op posts :( . Bizar dat niemand na 2,5 jaar gereageerd heeft :shock:

nielsbmw1
Neutraal
Posts: 1
Joined: 19 Feb 2015 15:50
Type Auto: BMW 1 serie 2005

Re: Motorolie

Post by nielsbmw1 »

Jammer, want ik heb zelf onlangs ook een 116i uit 2005 aangeschaft (140.000 km). Ben tot nu toe erg tevreden, maar tips over onderhoud hoor ik graag!

adkart
Neutraal
Posts: 1
Joined: 12 Nov 2009 11:58
Type Auto: 116i E87

Re: Motorolie

Post by adkart »

Ook pas mijn 316 compact E36 (1 van de laaste uit 2000) ingeruild voor een 116i uit 2005....Ik lees aandachtig mee....(als er wat komt tenminste)

mavinom
Neutraal
Posts: 3
Joined: 08 May 2015 13:41
Type Auto: BMW E87 118d

Re: Motorolie

Post by mavinom »

Dit is een lastige vraag, er zijn altijd verschillende meningen over olie gebruik.

Ik ga zelf altijd voor de long life olie omdat ik zeker weet dat dit goede kwaliteit is. Ik wil niet mijn hydraulische klepstoters beschadigen door te besparen op olie bijvoorbeeld, ik weet dat mijn E46 hier heel gevoelig voor was.

Misschien heeft iemand anders ervaring met olie van andere merken bij een 1 serie?
Post Reply

Return to “1 Series”