BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

ECU PROBLEEM!!

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Jaager13
Neutraal
Posts: 7
Joined: 08 Dec 2014 11:45
Type Auto: Bmw e87

ECU PROBLEEM!!

Post by Jaager13 »

Ik heb een BMW 118D uit 2006 standart 122pk wat voor mij iets te traag is, dus ik wou hem laten chippen..

dus ik kom bij de chiptune bedrijf aan en hij ging gelijk beginnen. hij probeerde via de OBD de ECU uit te lezen. maar zijn computer pakte de ECU niet. ook heeft hij andere apparaten geprobeerd. ook de auto uitlezen kan niet omdat het niet mogelijk is om de ecu te bereiken. we hebben toen de ECU handmatig uit de auto gehaald en geprobeerd met pinnetjes met de ECU te verbinden ook dat pakt ie niet. we hebben bijna alles geprobeerd maar totaal geen verbinding mogelijk.. wat heel appart is volgens de garage.

ik heb ook andere garages geprobeerd maar tevergeefs ook die konden niet de ECU bereiken.

Nu heb ik een ander probleem mijn linker achterlicht viel uit dit kreeg ik ook te zien bij mijn boordcomputer dus ik fftjes een nieuw lichtje halen en hem in de stekker gedaan, maar nog steeds geen licht heb dat lichtje in de rechterkant gedaan en daar deed ie het wel..

ik denk dat de ecu denkt dat ie nog steeds kapot is en vandaar die storing nog steeds aangeeft. de ecu onthoud de problemen wel maar het is niet mogelijk om de storing te verwijderen..

heb hem wel eerder uitgelezen en het was toen gelukt echter was mijn lichtmodule kapot gegaan en die heb ik vervangen misschien zit daar een verband. ik heb de lichtmodule nooit opnieuw ingeleerd heb hem van de sloop zelfde nummers dus leek me niet nodig..

hoop dat iemand me hiermee kan helpen ben bang dat dit op ten duur grotere problemen gaat opleveren.

de auto rijd verder wel goed..
Post Reply

Return to “1 Series”