BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Op zoek naar een uitlaat en tuning

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
maxivdo
Neutraal
Posts: 2
Joined: 14 Feb 2015 12:26
Type Auto: F21 116i

Op zoek naar een uitlaat en tuning

Post by maxivdo »

Hallo allemaal,

Sinds ruim een jaar ben ik trotse eigenaar van een F21 116i, destijds toen ik hem kocht had hij 26.000 kilometer gereden en was goed onderhouden door de verkoper van de dealer.
De auto heeft een M-pakket, Estoril Blauw en leder van binnen. Ondertussen staat er 47.000 op de klok en ben zeer tevreden over de auto en heb maar één probleempje gehad (brandstofpomp kapot). Het is een hele mooie auto alleen ben ik van mening dat de enkele uitlaten die BMW voor de 1-series en 3-series maken, er een beetje lullig bij staan in combinatie met een M-pakket.
Vandaar dat ik opzoek ben naar een bedrijf dat twee enkele uitlaten kan monteren en daarbij hoef ik niet per se een hard geluid te horen (mag niet hinderen op de snelweg bijvoorbeeld), gaat mij dan meer om de sier en afwerking.
Ik denk dat als ik de auto over een paar jaar ga verkopen dit echt waarde toevoegt aan de auto. Ik ben dus wel op zoek naar een bekend bedrijf die verstand van zaken heeft. Het liefst had ik het via de dealer laten doen, maar die zegt dat het alleen mogelijk is bij hun op enkele diesel varianten.
Ook heb ik interesse in chiptuning, en had Ziptuning al op het oog. Ik weet echter niet precies of ik eerst een eventuele uitlaat eronder moet monteren of eerst moet laten tunen.
Heeft een van jullie aanbevelingen of suggesties waar ik er een mooie uitlaat onder kan zetten en goede ervaringen met tuning?


Alvast dank,
groet Maxivdo

Jeanmarc
Neutraal
Posts: 9
Joined: 23 Oct 2013 20:11
Type Auto: BMW 118i F20

Re: Op zoek naar een uitlaat en tuning

Post by Jeanmarc »

Kijk hier eens voor een uitlaateindstuk
http://www.pmperformance.nl
Ik heb mijn eindstuk daar laten monteren (zwarte F20 118i)
Houdt met tuning wel rekening met je garantie cq coulance; die vervalt namelijk!
Tuning is altijd te traceren bij de erkende BMW dealer.

Topic Author
maxivdo
Neutraal
Posts: 2
Joined: 14 Feb 2015 12:26
Type Auto: F21 116i

Re: Op zoek naar een uitlaat en tuning

Post by maxivdo »

Jeanmarc wrote:Kijk hier eens voor een uitlaateindstuk
http://www.pmperformance.nl
Ik heb mijn eindstuk daar laten monteren (zwarte F20 118i)
Houdt met tuning wel rekening met je garantie cq coulance; die vervalt namelijk!
Tuning is altijd te traceren bij de erkende BMW dealer.
Bedankt Jeanmarc, ik ben gisteren bij PMperformance geweest en ik ben erg tevreden over het resultaat.

deminino
Neutraal
Posts: 10
Joined: 15 Feb 2015 15:51

Re: Op zoek naar een uitlaat en tuning

Post by deminino »

Heb gister contact per mail gehad met crooke tuning in Bunschoten . Super te woord gestaan en nette prijs met verschillende mogelijkheden wat betreft uitlaten. Site bezoeken is de moeite waard
Post Reply

Return to “1 Series”