BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

leaving home verlichting gaat (soms) niet aan

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
IQski
Neutraal
Posts: 43
Joined: 05 Jan 2014 20:26
Type Auto: E90 320D EDE 2010

leaving home verlichting gaat (soms) niet aan

Post by IQski »

Hallo allemaal,

De laatste tijd valt me op aan mijn E87 118d, dat de leaving home verlichting van de auto niet aanzwellen bij het ontgrendelen van de deuren met sleutel (op afstand). Wat het nog vreemder maakt is dat het soms wel werkt, en de andere keer weer niet.

Zou het een verlaagde spanning kunnen zijn omdat de accu misschien wat minder wordt?
Een andere hint in die richting is dat nu soms het voorgoed symbool heel even zichtbaar is bij het starten, terwijl ik hem hiervoor eigenlijk niet gezien heb, althans is me niet opgevallen.

Ideeën en opmerkingen welkom.


Richard.
previous: 118D 5d hatch
current: 320D 4d sedan

hancil
Neutraal
Posts: 2
Joined: 29 May 2011 11:11
Type Auto: E87 118D

Re: leaving home verlichting gaat (soms) niet aan

Post by hancil »

Het wel of niet aangaan van de verlichting is afhankelijk van de stand van de verlichtingsschakelaar
Deze moet op "aan" of op "automatisch" staan
Als deze op uit staat blijft de verlichting bij het ontgrendelen uit.
Dit is niet de "home commings lights'. Deze worden geactiveerd door het grootlicht signaal te activeren als de motor uit is en blijft dan een bepaalde (instelbare) tijd aan.

Topic Author
IQski
Neutraal
Posts: 43
Joined: 05 Jan 2014 20:26
Type Auto: E90 320D EDE 2010

Re: leaving home verlichting gaat (soms) niet aan

Post by IQski »

Het bleek inderdaad de accu te zijn. Omdat deze knap in capaciteit was terug gelopen, deden zaken als Start/Stop system, leaving home verlichting (terwijl de verlichting schakelaar altijd op auto staat), de mp3 cd ging niet verder waar hij gebleven was, en laatst na een week ongebruikt moest ik datum en tijd opnieuw invoeren. Dit laatste was de doorslag voor mijn eerdere vermoedens.

Kost trouwens wel een flinke bak met geld, zo'n gel-accu. Had er natuurlijk ook een traditionele accu in kunnen doen, maar heb ik niet gedaan.

Verder super tevreden met de 118D, na 1,5 jaar en zo'n 90.000km staat de totaal teller op zo'n 240.000km en heeft de garage slechts 2 keer gezien. Ik ben laks geweest met onderhoud uit laten voeren, maar met een te verwachten veel lager kilometrage in de toekomst zal het niet zo ver meer komen.
previous: 118D 5d hatch
current: 320D 4d sedan
Post Reply

Return to “1 Series”