BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Onderstuur + Zweven na switchen Banden

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
BMW120I
Neutraal
Posts: 1
Joined: 22 Apr 2015 14:52
Type Auto: BMW 120I

Onderstuur + Zweven na switchen Banden

Post by BMW120I »

Goedemiddag,



Ik heb afgelopen Weekend mijn Achterbanden Vervangen voor nieuwe (was Goodyear nu Hankook) en de voorbanden zijn ook er vanaf gehaald om de velgen is goed schoon te maken.

Nu Merkte ik zodra ik de snelweg op ging en de snelheid boven de 100 kwam ik tijdens het sturen de auto erg vond "zweven" en zwabberen. Boven de 130 word het bijna angstig.

Ook tijdens bochten op de snelweg verlies ik op mijn voorbanden ineens grip(lijkt onderstuur? of het zelfde gevoel als het remmen op sneeuw), bochten die ik normaal gewoon met 110 kon nemen zonder problemen kan ik nu met 80 niet nemen zonder grip te verliezen ook blijft dit lampje dan knipperen:

[ external image ]

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

Auto: BMW 1 Serie 120I 2.0 170PK

hj2
1e Versnelling
Posts: 83
Joined: 08 Aug 2013 09:51
Type Auto: E39 530i Touring 2003

Re: Onderstuur + Zweven na switchen Banden

Post by hj2 »

Van Goodyear naar Hankook... Ieder het zijne.
Je symptomen zijn evenwel alarmerend, dus:
1. Wielbouten controleren! En wel nu meteen en allemaal en op moment vastzetten (bij Alu wielen hanteer ik zelf 120 N/M)
2. Bandenspanning controleren.
3. indien 1. en 2. geen verbetering: terug naar de bandenboer en het 'm op laten lossen of je geld terug.

Heb je wel per as hetzelfde profiel / bandenmaat?!

Redhead
2e Versnelling
Posts: 298
Joined: 27 May 2013 22:05
Type Auto: E36 316i 1.9 Aut4 / E28 525e

Re: Onderstuur + Zweven na switchen Banden

Post by Redhead »

Als dat lampje brand is je ASC, anti slip in werking. Dus inderdaad ben je aan het glijden.
Zou eerst de bandenspanning goed controleren.

- Zit er wellicht overdadige bandenpoets op je banden? Dat is er niet om lekker mee grip te hebben.
- Heb je voor misschien draairichting gebonden banden? Deze misschien verkeerd terug geplaatst?
E36 Compact | 316i 1.9 aut4. [ external image ] | E28 535e '83 Project
Post Reply

Return to “1 Series”