BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

motor valt zomaar uit

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Jaager13
Neutraal
Posts: 7
Joined: 08 Dec 2014 11:45
Type Auto: Bmw e87

motor valt zomaar uit

Post by Jaager13 »

bij de warmte van gister 05-06-15 (33graden) ben ik van Utrecht naar Den Haag gegaan. Op de snelweg een snelheid gereden van gem. 130km/pu.

toen ik was aangekomen en ik gaf gas accelereerde de auto amper tot niet .. Heel raar hij hield zich in heeft de auto nog nooit gedaan. na 10 sec. reed ie weer voor 3 minuten. toen kreeg de auto weer zo een aanval maar dit keer viel die uit. hij starte daarna wel weer gelijk en reed weer voor 1 minuut daarna viel die weer uit. het leek alsof er ergens een stekker steeds los werd getrokken. na de 6e keer wou de auto ff niet meer starten voor een halve minuut.

heb de auto even aan de kant gedieuwd en daarna reed ie weer, ben direct daarna naar de dichtst bijzijnde parkeergarage gegaan en de auto daar laten afkoelen/rusten voor 5 uur lang.

ik heb de auto om de uur op olie gechekt, maar de olie zag er niet verkeerd uit zat genoeg in (tussen de max en min) en geen gek geur en of kleur. Koelvloeistof ook nagekeken maar die zat ook zoals normaal op peil.

Ik heb dit verder nooit gehad met me auto, zou het te maken kunnen hebben met de hitte/Airco? aangezien dit type bmw niet uitgerust is met een motor temperatuur meter. Airco stond de hele weg aan..

Soms is me auto sneller dan andere keer elke dag is anders.. soms is het een slak en soms lijkt het alsof ie 150pk heeft.. misschien heeft dat er iets mee te maken.

het gaat om een bmw 118d uit 2006 met aardig wat op de teller (400.000)

Na 5 uur in de parkeergarage ben ik van Den Haag naar Amsterdam gegaan en van Amsterdam weer terug naar Utrecht zonder enig probleem. Maar omdat ik binnenkort van plan ben een verre reis te maken met de auto (3000km) zou ik graag weten wat dit heeft veroorzaakt voordat ik de reis ga beginnen.

Het is trouwens niet de accu want ik heb me telefoon nog even in de auto opgeladen en de radio en alles deed het nog gewoon tijdens zijn kuren.

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: motor valt zomaar uit

Post by Speedy540 »

Denk dat hij even uitgelezen moet worden. Mogelijk komt er wat uit.
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

Topic Author
Jaager13
Neutraal
Posts: 7
Joined: 08 Dec 2014 11:45
Type Auto: Bmw e87

Re: motor valt zomaar uit

Post by Jaager13 »

auto kan niet uitgelezen worden via OBD poort. ook is de ecu zelf eruit gehaald om het zo te proberen ook dat niet gelukt..

wel heb ik mijn licht module verandert misschien heeft dat er wat mee te maken.

wat een nutteloos forum trouwens ik zie alleen problemen en geen oplossingen? en bijna geen reacties .

Autofanaat
Neutraal
Posts: 6
Joined: 28 Aug 2015 15:56
Type Auto: BMW 2.18 Grand Coupé
Age: 68

Re: motor valt zomaar uit

Post by Autofanaat »

Waarschijnlijk is de lucht massa meter defect.

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: motor valt zomaar uit

Post by Speedy540 »

Niet voor elk probleem is er een oplossing door liefhebbers voorhanden ;) Was alles rond de computer droog?
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa
Post Reply

Return to “1 Series”