BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Gloeibougies & Verbruik

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Audibi
Neutraal
Posts: 11
Joined: 15 Feb 2015 21:05

Gloeibougies & Verbruik

Post by Audibi »

hi,

kortgeleden heb ik mn 120d (1ste generatie) uitgelezen en kreeg de volgende codes:
4222 Gloeibougie, cilinder 2
483d Gasklepaandrijving

ik heb verder geen meldingen op mn dashboard, nou vraag ik me af als ik alle gloeibougies ga vervangen of m'n verbruik beter wordt. Nu rij ik ong. 1 op 14.2 terwijl ik volgens specificaties 1 op 17.5 hoor te halen. Dat is nog een behoorlijk verschil vind ik. De volgende reparaties wil ik gaan uitvoeren:

* gloeibougies vervangen (alle 4)
* egr met luchtinlaat reinigen

Heeft er iemand ervaring met dit soort foutcodes en een minder hoog verbruik na het verwisselen van de gloeibougies?

Speedy540
2e Versnelling
Posts: 342
Joined: 27 Apr 2014 23:02
Type Auto: e34 540ia / e34 520iat / e36 316i
Location: Maassluis
Age: 52

Re: Gloeibougies & Verbruik

Post by Speedy540 »

De gloei bougies zijn alleen voor de eerste start. Een diesel is een zelf ontbrander. Hij gebruikt ze dus verder niet. Het reinigen van de EGR zou wel eens kunnen helpen. Wat je ook nog kan doen is het reinigen van de verstuivers. Hoeveel km heeft hij gelopen?
Rij een 316i van 04-1994. Wil je wat laten maken of heb je onderdelen nodig? pm me maar dan kijk ik wat ik kan betekenen voor je. De 540i staat geschorst. Uitlezen van uw bmw is mogelijk. zowel met Dis als Inpa

Topic Author
Audibi
Neutraal
Posts: 11
Joined: 15 Feb 2015 21:05

Re: Gloeibougies & Verbruik

Post by Audibi »

Reinigen van de egr blijkt niet zo eenvoudig te zijn, dat ding is er moeilijk af te halen :(

Ze heeft nu bijna 200.000 km gelopen
Post Reply

Return to “1 Series”