BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Koppeling werkt niet mee.

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Patrick 1 serie
Neutraal
Posts: 3
Joined: 19 Jun 2015 21:44
Type Auto: 1 serie e87 2010

Koppeling werkt niet mee.

Post by Patrick 1 serie »

Beste mede BMW bestuurders,

Ik heb een probleempje met me koppeling waar ik niet helemaal uit kom...
Inmiddels ben ik ook bij de garage geweest maar kom daar niet verder en van alle geluiden om me heen word ik ook niet veel wijzer.

Wat is er loos?
- Wanneer ik me pedaal indruk is er een piep hoorbaar, (een verend geluid?) ik omschrijf het maar als een goedkoop piepend bed...
Dit is alleen op het uiterste punt en is ook kort hoorbaar wanneer het pedaal weer opkomt.
Het is dus een kort fragment tijdens het indrukken van het pedaal die je ook voelt met je voet (licht schurend? kan het niet echt een naam geven maar vloeiend is het niet) het schakelen werkt verder prima maar het is enorm irritant tijdens stad/file ritjes welke ik helaas dagelijks ervaar.

Ik heb het pedaal laten smeren (zonder effect) en nadien ben ik gaan luisteren met de kap open.
Blijkt dus dat het geluid onder de kap vandaan komt... tijdens het rijden is het geluid overigens niet hoorbaar maar het storende gevoel van het pedaal blijft volledig aanwezig.

Lees een hoop spookverhalen over lagers & koppelingsplaten maar of deze klacht daar ook bij matcht vraag ik me af...

Alvast bedankt!

Topic Author
Patrick 1 serie
Neutraal
Posts: 3
Joined: 19 Jun 2015 21:44
Type Auto: 1 serie e87 2010

Re: Koppeling werkt niet mee.

Post by Patrick 1 serie »

Heb voor het gemak even 2 filmpjes gemaakt die mogelijk het e.e.a wat duidelijker maken.

http://youtu.be/B0sSWwmAwJ4

http://youtu.be/DEBNyHUlGMU
Post Reply

Return to “1 Series”