BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Aankooptips BMW 118i uit 2006

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
E39Piet
Neutraal
Posts: 2
Joined: 30 Nov 2011 12:04
Type Auto: BMW E39 525D

Aankooptips BMW 118i uit 2006

Post by E39Piet »

Goedemorgen,

Na een E39 gereden te hebben heb ik uitstapjes gemaakt naar een Volkswagen en Ford maar momenteel kriebelt het weer om een BMW te rijden. Mijn keuze is gevallen op een 1-serie.

Momenteel ben ik al wezen kijken bij een 1-serie, het betreft een 118i uit 2006. De auto is ingevoerd vanuit Duitsland en er staat 106xxx op de teller. De auto heeft diverse leuke opties als xenon, stoelverwarming e.d. De kleur is monaco blauw.

Nu heb ik her en der wat berichten gehoord over de distributieketting van deze modellen. Het type motor is de N46B20. Navraag bij de dealer leerde mij dat van dit betreffende chassisnummer geen terugroepactie is geweest.

Daarnaast 'hoorde' ik de banden bij de proefrit en voelde ik een trilling in de benen van 80 km/h. Op het balanceerapparaat zag ik wel dat de banden wat 'vlakke' kanten hebben van het stil staan. De garagehouder had het erover dat je dit er vanzelf weer uit rijdt. Is dit ook zo?

Wie heeft er verder nog tips voordat ik over ga tot de definitieve aankoop van deze 1-serie?

Onderstaand een foto van de betreffende auto:

[ external image ]

1erreihe
Neutraal
Posts: 13
Joined: 30 Aug 2015 17:47
Type Auto: BMW 118i E87

Re: Aankooptips BMW 118i uit 2006

Post by 1erreihe »

De 1 series hebben nog wel eens last van een slecht massavliegwiel en CDV (voor het beschermen van het differentieel bij het op laten komen van de koppeling). Dit doet vaak meer kwaad dan goed. Kwaal: met koude motor wegrijden lijkt net of de auto bokt en af gaat slaan. Het koppelingspedaal klappert. Vooral diesels hebben hier last van, maar ook komt het af en toe voor bij benzine modellen.

De regensensor wil ook wel eens ' kapot' gaan. De intervalfunctie werkt dan slecht. Bij zachte regen gaan de ruitenwissers dan veel te snel, of ze herkennen de vele regen juist helemaal niet.
Post Reply

Return to “1 Series”