Page 1 of 1

Aankooptips BMW 118i uit 2006

Posted: 30 Aug 2015 08:19
by E39Piet
Goedemorgen,

Na een E39 gereden te hebben heb ik uitstapjes gemaakt naar een Volkswagen en Ford maar momenteel kriebelt het weer om een BMW te rijden. Mijn keuze is gevallen op een 1-serie.

Momenteel ben ik al wezen kijken bij een 1-serie, het betreft een 118i uit 2006. De auto is ingevoerd vanuit Duitsland en er staat 106xxx op de teller. De auto heeft diverse leuke opties als xenon, stoelverwarming e.d. De kleur is monaco blauw.

Nu heb ik her en der wat berichten gehoord over de distributieketting van deze modellen. Het type motor is de N46B20. Navraag bij de dealer leerde mij dat van dit betreffende chassisnummer geen terugroepactie is geweest.

Daarnaast 'hoorde' ik de banden bij de proefrit en voelde ik een trilling in de benen van 80 km/h. Op het balanceerapparaat zag ik wel dat de banden wat 'vlakke' kanten hebben van het stil staan. De garagehouder had het erover dat je dit er vanzelf weer uit rijdt. Is dit ook zo?

Wie heeft er verder nog tips voordat ik over ga tot de definitieve aankoop van deze 1-serie?

Onderstaand een foto van de betreffende auto:

[ external image ]

Re: Aankooptips BMW 118i uit 2006

Posted: 30 Aug 2015 18:40
by 1erreihe
De 1 series hebben nog wel eens last van een slecht massavliegwiel en CDV (voor het beschermen van het differentieel bij het op laten komen van de koppeling). Dit doet vaak meer kwaad dan goed. Kwaal: met koude motor wegrijden lijkt net of de auto bokt en af gaat slaan. Het koppelingspedaal klappert. Vooral diesels hebben hier last van, maar ook komt het af en toe voor bij benzine modellen.

De regensensor wil ook wel eens ' kapot' gaan. De intervalfunctie werkt dan slecht. Bij zachte regen gaan de ruitenwissers dan veel te snel, of ze herkennen de vele regen juist helemaal niet.