BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Goodyear Efficient Grip ROF banden

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
IQski
Neutraal
Posts: 43
Joined: 05 Jan 2014 20:26
Type Auto: E90 320D EDE 2010

Goodyear Efficient Grip ROF banden

Post by IQski »

Een tijdje geleden moest ik echt andere achterbanden hebben voor de 120D.
ipv naar een dealer te gaan, besloot ik banden via internet te bestellen en bij een zakelijk partner in de regio te laten monteren. Dit had ik al eens eerder gedaan voor de banden op de Suzuki Swift van mijn vrouw, wat goed was bevallen.

Na een korte zoektocht heb ik gekozen voor de Goodyear Efficientgrip Run on Flat banden. Die voldeden eigenlijk prima, tot het wat koeler werd en vochtiger. Ik verneem duidelijk verminderd grip achter, traction control lampje knippert wat af, als ik met gang een bocht door wil. Als iemand voornemens is om deze banden te laten plaatsen, zou ik me bedenken. Uiteraard ben ik benieuwd naar ervaringsdeskundigen.

In ieder geval na het winter seizoen, eerst gaan straks de wintersloffen erop, denk ik er sterk aan de Turanza's naar achter te zetten, en de Efficientgrip's naar voren. Als ie dan maar niet over het voorwiel gaat glibberen. :duh:
previous: 118D 5d hatch
current: 320D 4d sedan

Topic Author
IQski
Neutraal
Posts: 43
Joined: 05 Jan 2014 20:26
Type Auto: E90 320D EDE 2010

Re: Goodyear Efficient Grip ROF banden

Post by IQski »

En nu weet ik het zeker. Zo net de Conti WinterContact eronder gezet, en in de regen al veel meer grip dan de Goodyear EfficientGrips. Die kunnen dus onder de categorie "miskoop van het jaar" worden afgeschreven. :roll:
Blij dat de winterschoenen eronder zitten. Aankomend weekend naar zuid-duitsland/Oostenrijk, en voorspelling is niet al te warm. Dus als er een sneeuwvlok valt, zit ik goed. Trouwens, de lm-velgen vind ik ook nog eens mooier dan die van de zomerslofjes. 8-)
previous: 118D 5d hatch
current: 320D 4d sedan

RobbyBTS
Neutraal
Posts: 48
Joined: 10 Feb 2015 13:06
Type Auto: BMW 120i Automaat, bouwjaar 2004

Re: Goodyear Efficient Grip ROF banden

Post by RobbyBTS »

Ik heb deze http://www.bandenspotter.nl/michelin/cr ... 7v-190668/ er 2 weken geleden onder gezet, bevallen ook prima.
BMW 1 serie Bouwjaar 2004 (E87)
1ER REIHE

Topic Author
IQski
Neutraal
Posts: 43
Joined: 05 Jan 2014 20:26
Type Auto: E90 320D EDE 2010

Re: Goodyear Efficient Grip ROF banden

Post by IQski »

De Goodyears voor gaat redelijk goed.
Dat is dan wel weer een meevaller.
previous: 118D 5d hatch
current: 320D 4d sedan
Post Reply

Return to “1 Series”