BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Stotteren bij lage toeren.

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
pc-duck
Neutraal
Posts: 3
Joined: 04 Nov 2011 11:55
Type Auto: BMW 1 118I

Stotteren bij lage toeren.

Post by pc-duck »

Mijn BMW 1 2.0 uit 2007 heeft nu 160.000 gelopen. Regelmatig onderhoud uitgevoerd. Meestal bij mijn vaste garage, een BMW-partner.
Sinds enige tijd hapert en stottert hij bij laag toerental. En dat in alle versnellingen. Bij koude en warme motor. Zelfs zo erg dat hij soms op 3 poten loopt. Dat gaat dan echter weer weg bij hogere toeren.
Mijn garage heeft vorig jaar, toen het euvel nog niet zo erg was, de auto uitgelezen.
Daarbij werd een storing gezien van de sensor op de bovenste nokkenas. Volgens de garage zou dat te maken kunnen hebben met de spanning van de distributieketting :roll:
Volgens de garage zou het wel eens kunnen betekenen dat de ketting uitgerekt is. En dan zou hij dus vervangen moeten worden. Want spannen zou geen optie zijn.
Dat heb ik toen in overleg met de garage niet gedaan.
Maar het stotteren is sdertdien erger en erger geworden.
Komende week wordt hij opnieuw uitgelezen. Ben benieuwd wat het euvel is.
Of heeft iemand hier al een diagnose voor?
Post Reply

Return to “1 Series”