BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Automaat, wegrijden, remmen

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
whatu1tme2b
Neutraal
Posts: 2
Joined: 08 Jan 2009 17:45
Type Auto: BMW 116i Executive M-Sport (F20)
Location: Amsterdam

Automaat, wegrijden, remmen

Post by whatu1tme2b »

Hoi,

Ik rij zelf een 1-serie met handbak, maar krijg soms een automaat mee als vervangende auto. Ik snap iets niet aan zo'n automaat en durfde deze (wellicht domme) vraag niet te stellen aan de dealer :-)

Als je de auto start en de rem loslaat, gaat de auto rollen. Als je nu de rem aanraakt (zonder eerst gas gegeven te hebben), staat de auto meteen abrupt stil. Ik zit dan bijna met mijn neus op de voorruit. Ik heb dat nu bij meedere automaten gemerkt. Waarom is dat? Volgens mij gebeurd het niet als ik de auto start, de rem loslaat, gas geef en dan pas de rem aanraak.

Groeten Jan.

happy2run
Neutraal
Posts: 3
Joined: 18 Mar 2017 18:59
Type Auto: F20

Re: Automaat, wegrijden, remmen

Post by happy2run »

Ligt dit wellicht aan de sensitiviteit van je rechter voet of trap je de rem met je linker = koppelingsvoet in? die is niet gewent subtiel het pedaal in te trappen.

Een automaat krulpt altijd als je de rem loslaat. Prettige uitzondering is de i3 deze kan je onder normale omstandigheden zonder rem rijden omdat loslaten gas ook actief regenereren en remmen is. (is in te stellen maar standaard zoals beschreven) beetje zoals een botsautootje :)
Post Reply

Return to “1 Series”