BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW 1 ratel (zie video) en vraag over servicebeurt

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
xpsje
Neutraal
Posts: 1
Joined: 09 Jan 2018 11:53
Type Auto: BMW 1 uit 2012

BMW 1 ratel (zie video) en vraag over servicebeurt

Post by xpsje »

Goedemorgen BMW forummers :)

Sinds maart 2017 ben ik in het bezit van een mooie BMW 1 serie uit het bouwjaar 2012. De BMW heb ik gekocht bij een officiele BMW dealer met 2 jaar premium garantie. Ik heb een aantal vragen waar ik mee zit en hier stel, omdat ik dan denk dat ik een eerlijker antwoord krijg dan bij een dealer.

Ik heb een vraag over een ratel die ik hoor waarvan de dealer zegt dat het normaal en acceptabel is en je vooral hoort bij een koude motor. Video die ik een tijd geleden hiervan gemaakt hebt kun je hier zien:

https://youtu.be/lniicU4fQHA

Persoonlijk vind ik het niet normaal. Ik kan me niet herinneren dat dit bij aanschaf van de auto ook zo was. Ik ben hiermee naar de dealer gegaan in Noordwijkerhout en die geeft aan dat het iets met een klep is ofzo en ruimte nodig heeft en dat het geluid binnen de marge ligt en niet schadelijk is. Hoe denken jullie hierover? Ik wil namelijk niet nadat straks mijn garantie over is dit ineens wel een probleem is...

Daarnaast heb ik de BMW met slechts 46000KM op de teller gekocht, nu staat hij inmiddels al op 76000KM en nog steeds heeft hij geen servicebeurt nodig. De BMW geeft nu al 2 maanden aan dat ik er nog 3000KM mee kan rijden voor de serviceberut en hier blijft hij gewoon op staan, is dit normaal?

Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen met deze vragen en alvast bedankt voor jullie hulp.

Tonnie
Post Reply

Return to “1 Series”