BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Blauwe rook f20

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Bmwff20
Neutraal
Posts: 1
Joined: 14 Feb 2018 23:40
Type Auto: Bmw f20 116i

Blauwe rook f20

Post by Bmwff20 »

Beste leden,

Sinds een maandje heeft mijn bmw f20 116i 2012 117.000km last van rook uit de uitlaat. Het is nu wel echt blauwe rook. Het stinkt ook. Het is voornamelijk met de auto starten en optrekken. Als ik een tijdje mee rijd rond de 100km per uur dan houdt t ook op, dus wanneer die echt warm is. Maar anders komt er niet normaal veel rook uit. Andere autos houden dan ook afstand van mij. Iemand enig idee wat dit kan zijn?

CorneeKonings
Neutraal
Posts: 18
Joined: 29 May 2018 20:26
Type Auto: E90 320i

Re: Blauwe rook f20

Post by CorneeKonings »

Beste Bmwff20,

Je motor verbrandt dus duidelijk motor olie, geen goed teken. Als je de motor koud start en weg rijdt, bij hoeveel toeren schakel je ongeveer op? Het motorblok moet namelijk eerst op bedrijfstemperatuur zijn voordat je ermee in de hoge toeren kan rijden.

Als ik zo naar je km's kijk heb je niet veel opties waar het mis kan gaan.


-Cornee
Post Reply

Return to “1 Series”