Page 1 of 1

1Serie 118D Houd in/stottert met optrekken/snelweg

Posted: 17 Mar 2018 14:46
by bakck7
Hallo,

Ik kon nergens precies hetzelfde probleem vinden dus vandaar deze topic. Alvast bedankt voor het lezen.

Wat info vooraf: Ik heb een 118D 143pk standaard gechipt naar 205pk plus een K&N luchtfilter. Tijdje terug had ik mijn roetfilter lampje branden, vanalles laten nakijken en geprobeerd maar uiteindelijk hebben ze het via software moeten veranderen zei de garage.
Nadat ik hem heb opgehaald had ik het idee dat mijn chiptuning weg was.. echter heb ik het laten checken bij het bedrijf waar ik hem heb laten chippen en die zegt dat de chiptuning er nog instaat.

Hierna kwam ik erachter dat die heel soms wel ineens weer "vliegt" en dat ik inderdaad 205pk heb en de auto mooi soepel en snel optrekt. Maar in de meeste gevallen rijd de auto alsof die maar 140pk heeft en wat me vooral opvalt is dat die laat optrekt (1800-2000 toeren) tot 2800-3000 toeren en daarna merk ik dat die stilvalt.. wel geluid maar geen vermogen.. Heel vervelend en ik heb geenidee wat het is en de chiptuning garage ook niet. Die zei dat ik de garage moest vragen wat ze nou gedaan/veranderd hebben qua software of iets zodat die er dan naar kan kijken, maar nu twijfel ik dus of het wel daar aan ligt en denk ik dat het gewoon toeval is.. Zou het aan de turbo liggen.. cilinders of iets dergelijks?

Gisteren reed ik van Noord Holland naar Limburg en hield de auto ook in. Ik testte toen die warm was en ik reed even aardig door (140-150km/u) toen ik iets wou versnellen als test duurde dit letterlijk langer dan 10 seconde en kon ik niet harder dan 155.. heel raar dus. Ik deed die test vanuit de cruise control en kwam dus niet sneller vooruit met het gas indrukken.. toen ik met de cruise control op plus drukte ging die wel gewoon harder maar niet via het gaspedaal. Het leek alsof ik toen over een grens heen was gegaan want daarna knalde die weer zoals het hoort met 205pk en trok hij heel goed op de rest van de rit(paar keer getest) en ook eerder dus vanaf 1200 toeren ongeveer totdat ik schakel dus niet meer tot 2800-3000 toeren zoals ik hierboven uitleg. Echt geen idee wat dit betekent of wat er aan de hand is. Vanochtend reed die ook gewoon normaal met power en alles.. zou de auto het nu ineens gefixt hebben ofzo?
Help.. 🙈🤔

Alvast bedankt, hopelijk heeft iemand hier ervaring mee of tips.. toch weer na de garage?

Groet,

Bas