BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

aanschaf f20 1 serie

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Mikevth
Neutraal
Posts: 1
Joined: 30 Dec 2019 10:22

aanschaf f20 1 serie

Post by Mikevth »

Goedendag iedereen,

Dit is mijn 1e bericht op dit forum omdat ik compleet nieuw ben. ik zal mij even voorstellen: Mike, 24 jaar en rij momenteel al 4 jaar een (jawel) Opel Astra sport edition 2 met een heuse 1.8 motor erin. Nou, dit is niet echt the top of the hill qua auto dus ben ik opzoek naar een auto die heel wat meer auto is. Ik ben uitgekomen op een 1 serie , de f20 'generatie' ( 2011-2015?)

Nu heb ik me er al een beetje in verdiep en ben ik tot de conclusie gekomen dat een 118i motor het beste bij mij past. Vermogen is niet altijd de beste graadmeter maar wel een graadmeter, aan de hand van die stelling denk ik dat een auto met ommenabij de 180 pk het beste bij mij past( met een kleine uitschieter naar beneden en een wat grotere uitschieter naar boven natuurlijk.

Er zijn echter nog een hoop vraagtekens, een handbak of een automaat? de 1.6 turbo of toch een andere motorisering? een 1 serie met het m pakket of toch niet? andere tips en tools zijn ook altijd welkom.

Hoop dat jullie me een beetje wegwijs kunnen maken in het BMW en dan specifiek het BMW 1 serie wereldje

Groeten,
Mike

Hayri
Neutraal
Posts: 3
Joined: 23 Feb 2020 20:26
Type Auto: BMW 1 Serie F20

Re: aanschaf f20 1 serie

Post by Hayri »

heb ook sinds kort een f20, 116D dan wel. Overstap gemaakt van een Passat, en was een hele goede keuze. De auto rijdt heel goed en de stoelen doen niet onder aan de Passat vind ik.

Ik heb zelf een handbak, scheelt qua prijs veel met een automaat (automaat is duurder) en reed al een handgeschakeld dus ik vind dat niet een minpunt. Maar automaat is natuurlijk wel chiller rijden. Dus ik heb een 116D 116pk 250NM met twinturbo, het is niet de Audi A5 2.0 180PK van mijn broer, maar vind het al lekker optrekken. Ik denk dat de 180PK bij de 1 serie nog lekkerder zal zijn, maar de 116pk is ook niet weinig. En ik heb een sportpakket met sportstoelen en rood leer, zit gewoon heerlijk. Dus ik raad je wel aan leren stoelen en sportuitvoering, weet niet of een m-pakker qua stoelen verschilt van de sportuitvoering.

Daarnaast let bij aanschaf wel even op de distributieketting, als het een tikkend geluid maakt of de motor teveel trilt kan dit wijzen op een verlenging van de ketting en dat is een dure grap van 1.500euro ongeveer. En let op of er geen water blijft liggen bij het afvoer (als je motorkap opent, dan bij de voorruitzijde). En als je de auto koopt, ga dan even bij de BMW dealer langs om te kijken of er nog openstaande terugroepacties zijn. Die van mij had dat wel, en gaat dinsdag even naar de BMW dealer zodat ze paar kleine productiefouten kunnen nachecken.

Gerritdevries8
Neutraal
Posts: 1
Joined: 29 Feb 2020 07:42
Type Auto: Z3

Re: aanschaf f20 1 serie

Post by Gerritdevries8 »

Hi Mike,

Los van de 1-serie zou ik je echt een schakelbak aan willen raden. Deze is namelijk altijd makkelijker en goedkoper te repareren en heeft daardoor ook een langere levensduur. Daarnaast wordt het rijden echt saai. Ik spreek helaas uit ervaring en ben al eens overgeswitched, waarna ik weer terug ben gegaan naar een schakelauto.

bimmer-R
Neutraal
Posts: 11
Joined: 04 Oct 2020 13:34
Type Auto: F20 1serie

Re: aanschaf f20 1 serie

Post by bimmer-R »

Mijn 120i is ook met handschakelbak. Hoor wel van de dealer dat automaten veel polulairder zijn. Ik vind de handbak heel fijn, goede keus.
Post Reply

Return to “1 Series”