BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

BMW 1-Serie 2007 meerdere vragen

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Rodney046
Neutraal
Posts: 1
Joined: 05 Jun 2020 20:59
Type Auto: 1 Serie 2007

BMW 1-Serie 2007 meerdere vragen

Post by Rodney046 »

Goede avond allen.

Ik heb wat vragen over mijn 1 Serie uit 2007. Ik heb deze auto sinds kort gekocht met inruil van mijn E39 520i. In de 5 serie heb ik 5.5 jaar met plezier in gereden, maar het was tijd voor wat goedkopers, zuinigers en kleiner, dus kwam uit automatisch als BMW liefhebber uit bij een 1-Serie. Nu heb ik een aantal problemen ontdekt en ben ik teleurgesteld in de vele negatieve dingen die ik lees op internet over de 1 serie die ik zelf nu ook ervaar. Ten eerste wil ik even erbij vermelden dat de auto een half jaar stilgestaan heeft, misschien dat dit de aanleiding zou kunnen zijn van mijn problemen. Het is 116i uit 2007 met 240k op de teller. Eerste probleem is dat de auto na een snelwegrit plotseling stationair onregelmatig begint te lopen, terwijl als ik de motor warm rij binnendoor hier geen last van heb... heel raar dus... het schommelen stationair kan liggen aan de nokkenas sensor (dit werd aangegeven na het uitlezen van de auto, overigens ook de enigste foutmelding). Toch denk ik dat er meer aan de hand is. Zoals ik al zei, is het ALLEEN na een snelwegrit... tweede probleem is dat er soms een flinke blauwe rookpluim uit de uitlaat komt wanneer ik even stil heb gestaan (stoplicht bijvoorbeeld). Dit kan natuurlijk te maken hebben met de olie oid omdat de auto een tijdje stil gestaan heeft. Dan het derde probleem wat misschien ook een link kan hebben met mijn twee vorige problemen is dat de auto soms eventjes verbrand ruikt (beetje verbrand rubber of papier, kan de geur niet echt plaatsen..) Is iemand toevallig bekend met deze problemen, misschien gewoon kwestie van grote beurt + nokkenas sensor vervangen en alle problemen zijn weg of is er meer aan de hand?

Alvast bedankt!

Rodney
Post Reply

Return to “1 Series”