BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Dashboard dood 1er Reihe

Forum voor alle BMW 1-serie modellen van 2004 - heden

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Eelco72
Neutraal
Posts: 1
Joined: 02 Jan 2022 08:58
Type Auto: 118

Dashboard dood 1er Reihe

Post by Eelco72 »

Hallo,

Mijn probleem/vraag is de volgende.

Tijdens een rit met flinke regen heb ik de ruitenwissers op continue gezet. Eenmaal droog de ruitenwissers uitgezet, waarbij ik me later pas realiseer dat ze nog steeds aan staan. Opnieuw de handle gebruikt om uit te zetten, maar de ruitenwissers bleven volcontinue draaien. Gestopt, en de motor uit gezet. Ruitenwissers bleven draaien.
Hierop heb ik de auto bij de garage gezet (geen BMW dealer). Deze gaf aan geen tijd te hebben die dag, dus de stroom er van af te halen en een dag later te kijken.

De volgende dag kreeg ik de melding dat het relais van de ruitenwisser was vervangen, en dat deze weer goed werkten. Alleen bij het ophalen bleek mijn dashboard helemaal dood te zijn. Garagehouder zegt dat hij niets kapot gemaakt heeft en wil er ook geen moeite voor doen om het op te lossen.
Nu werkt mijn dashboard dus niet, toerenteller, km teller, snelheidsmeter, brandstofmeter. Ook de cruise control werkt niet. Gek genoeg werkt het gevarenlicht ook niet, hoewel de knipperlichten wel werken. Deze wordt dan echter weer niet weergegeven op het dashboard.

Het gaat om een zgn 1er Reihe, BMW 187, UB31 AA uit 2008.

Wie kan me helpen met de oplossing?

Groet en dank.
Post Reply

Return to “1 Series”