BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Roest

Forum voor alle E30 series van 1983 tot 1991.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
Daverd!E30
Neutraal
Posts: 7
Joined: 10 Oct 2012 17:50
Type Auto: Bmw e30
Location: Limburg
Age: 32

Roest

Post by Daverd!E30 »

Hallo,

Op dit forum had ik al eeder een vraag neer gezet en best snel reactie gekregen. Nu weer een vraagje..

Bij mijn bmw zit er behoorlijk wat roest bij de wielkassen voor en achter.

Ben nu al een tijdje rond aan het kijken op internet maar ik kan nergens een fatsoenlijk antwoord vinden om dit op te lossen.

Weet er iemand waar een link staat naar een site waar ze het fatsoenlijk uitleggen hoe je dat roest kan behandelen of een nieuw stuk moet in lassen? Of weet iemand hier op dit forum hoe je dat moet doen? Ik heb in ieder geval goeie informatie nodig van een ervaren persoon of dat het ergens goed staat omschreven.

Want ben bereid om het zelf te repareren.

Hoop op een reactie.

Mvg Dave
E30 The Best!!

DannysedanE36
1e Versnelling
Posts: 187
Joined: 02 Jun 2013 23:32
Type Auto: E28 E34Touring, E36

Re: Roest

Post by DannysedanE36 »

Hoi Dave. Is dit wat je o.a. zoekt?
http://www.bogijn.nl/onderdelen/16/bmw/ ... 5/wielkast
Want ernstige roestvorming is nauwelijks te behandelen( zand/grit stralen zou nog een mogelijkheid zijn met een handstraalpistool), dus vervang de roestdelen.
Groeten, Danny

Topic Author
Daverd!E30
Neutraal
Posts: 7
Joined: 10 Oct 2012 17:50
Type Auto: Bmw e30
Location: Limburg
Age: 32

Re: Roest

Post by Daverd!E30 »

Dat soort plaatwerk bedoel ik inderdaad, had het ook al gevonden op internet. Maar ik was eigenlijk ook nog op zoek naar informatie van mensen zelf die roest hebben behandelt, hoe je dat op de juiste manier en volgorde kan doen, zodat ik het zelf kan repareren.

Evengoed bedankt voor de reactie.

Groetjess(Y)
E30 The Best!!

frankye36
1e Versnelling
Posts: 133
Joined: 11 Aug 2011 21:01
Type Auto: e36
Age: 46

Re: Roest

Post by frankye36 »

ik heb bij mijn vorige coupe de achterschermen zelf gemaakt

eerst roest wegslijpen daarna solderen als het echt gaten zijn dan in de zinkspry spuiten
plemuren met staal plemuur schuren tot alles glad is weer in de zink dan spuiten grondlak kleur blanke lak dan de boel polijsten en klaar is best nog een aardig werkje maar als je het netjes doet heb je ook wat

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

[ external image ]

niet vergeten de binnenkant schoon te maken zand eruit eventueel kit in de rand te leggen en goed in de tectiel te zetten
one life one chance

DannysedanE36
1e Versnelling
Posts: 187
Joined: 02 Jun 2013 23:32
Type Auto: E28 E34Touring, E36

Re: Roest

Post by DannysedanE36 »

Goed resultaat Franky! ZIet er goed uit. Dat soort roestblaasjes zitten er op onze auto ook. Voorscherm links zelfs doorgerot, dus behoorlijke gaten. Ga de reparatie zo ook proberen.
Vraagje: wat heb je gesoldeerd? Dat is me niet duidelijk en heb je daar misschien een foto van? Groeten, Danny

frankye36
1e Versnelling
Posts: 133
Joined: 11 Aug 2011 21:01
Type Auto: e36
Age: 46

Re: Roest

Post by frankye36 »

Gaten heb ik dicht gesoldeerd lassen kan niet vanwege de warmte geen foto's van
one life one chance

Topic Author
Daverd!E30
Neutraal
Posts: 7
Joined: 10 Oct 2012 17:50
Type Auto: Bmw e30
Location: Limburg
Age: 32

Re: Roest

Post by Daverd!E30 »

Oke bedankt voor de informatie: frankye36,, nu ga ik zelf maar eens aan het plaaren, zal idd toch stiekem een hoop tijd in gaan zitten. Maarja het blijft een hobby he.
E30 The Best!!
Post Reply

Return to “1983 - 1991 (E30)”