BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

Wat zouden jullie doen? E30 1.6 --> E30 met een 535 motor!!

Forum voor alle E30 series van 1983 tot 1991.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
vanvwnaarbmw
Neutraal
Posts: 2
Joined: 23 Jan 2014 16:17

Wat zouden jullie doen? E30 1.6 --> E30 met een 535 motor!!

Post by vanvwnaarbmw »

Goedemiddag,

Ik ben nieuw hier en mijn naam is Freek en kom uit Alphen a/d rijn. Na een aantal jaren auto's uit de vag groep gehad te hebben, ben ik toe aan wat nieuws.. De E30's vond ik altijd al toffe wagens maar is er nooit van gekomen.
De voornaamste reden dat ik BMW zo vet vind is door de achterwiel aandrijving. Ik zou dan ook graag willen leren driften, en niet kansloos aan me handrem te hoeven trekken..

Nou kan ik via een kennis een E34 535 kopen wat een heerlijke wagen is. ik zou alleen graag een E30 erbij willen hebben om lekker mee te kunnen spelen. :)
Nu dacht ik, ik koop een E30 1.6je voor niet teveel van MP en hang de motor over van de E34.

Maar mijn vraag is, wat komt hier allemaal bij kijken? Ik weet dat er 2 cilinders bij komen en dat ik daarvoor naar het RDW zou moeten. Nou weet ik uit ervaring dat dit niet het grootste probleem is mits alles degelijk is gebouwd.

Omdat ik totaal geen kaas heb gegeten van BMW's vraag ik mij dus af of de motorsteunen overeen komen? Past de motor uberhout wel in de motorruimte? Ik neem aan dat een 1.6 e30 trommels achter heeft kan ik dit allemaal overnemen van de e34? Moet ik het differentieel overzetten van de E34 of is die van een e30 prima.

Hoop vragen maar lijkt mij een leuk project. Aangezien ik een student ben met teveel hobby's moeten de kosten niet te hoog worden. Door deze 2 auto's aan te schaffen denk/hoop ik dat de kosten gedrukt kunnen worden..

Ik hoop dat jullie mij een kunnen voorzien van een paar goede tips!

Bvd! Groeten Freek

Topic Author
vanvwnaarbmw
Neutraal
Posts: 2
Joined: 23 Jan 2014 16:17

Re: Wat zouden jullie doen? E30 1.6 --> E30 met een 535 moto

Post by vanvwnaarbmw »

Ik heb mijn informatie op een andere wijze in kunnen winnen:) Zie dat dit een dood forum is..
Topic mag gesloten en verwijdert worden.

Jan Wachelder
1e Versnelling
Posts: 105
Joined: 15 Oct 2013 09:15
Type Auto: BMW 525i / e30 325i
Location: Heerlen (Limburg)
Age: 32

Re: Wat zouden jullie doen? E30 1.6 --> E30 met een 535 moto

Post by Jan Wachelder »

Van 316 naar 535 is volgens mij 4 cilinders meer. Motorsteunen en dergelijke zijn makkelijk op maat te maken. Qua passen zul je hier en daar het een moeten aanpassen (Kloppen). Achteras van een 316 e30 garandeer ik je dat die binnen de eerste en 2de keer gas intrappen het hele diff kapot is. Pak een e30 2l. minimaal dan heb je meteen schijfremmen op de achteras zitten. Cardan zul je we ook nog moeten aanpassen.
[ external image ]
BMW E39 523i LPG G3 & E30 M50 2.5i

snellehenkie
1e Versnelling
Posts: 63
Joined: 10 Nov 2010 20:01
Type Auto: 323Ci Cabrio
Location: Noordholland

Re: Wat zouden jullie doen? E30 1.6 --> E30 met een 535 moto

Post by snellehenkie »

vanvwnaarbmw wrote:Ik heb mijn informatie op een andere wijze in kunnen winnen:) Zie dat dit een dood forum is..
Topic mag gesloten en verwijdert worden.
Als iedereen dat denkt, dan is dat ook zo, maar toch niet....en een beetje geduld kan ook geen kwaad, er zijn ook mensen die werken....(of werken en het het forum lezen :mrgreen: )

Ombouw betekend ook RDW-herkeur, verder is de E30 een walgelijke roestbak, juist de NL auto's, en dat is jammer, want het is een uitgebalanceerd ontwerp. En helaas, ik vindt m schitterend! Lichte carrosserie, dus spektakel gegarandeerd!
Gewoon doen, want dat zijn de uitdagingen in het leven!
kanienogharder?
Post Reply

Return to “1983 - 1991 (E30)”