Het komt niet vlug voor maar ook ik heb zo mijn vragen
Ik ben opzoek naar een nette E30 voor een projectje.
Nu is het probleem dat een 6 cylinder vinden nogal lastig is of gelijk duizenden euros kosten en een 4cylinder kost geen drol.
Aangezien de ombouw toch gebeurd of het nu standaard een 6 of een 4 is heb ik zoiets van waarom veel geld uitgeven als het niet hoeft.
Alleen ben ik een beetje bang voor de keuring.
Er komt toch een redelijk zware motor in en alles is wel goed gebouwd kwa onderstel remmerij etc etc maar wordt het toch niet lastig om z`n ding op kenteken te krijgen?
Of te wel wie heeft dit zelf al eens gedaan?
BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.
- Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
- Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
- Geregeld op het forum te vinden zijn.
- Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.
Wie heeft al eens omgekeurd??? 4cyl naar 6 cyl
Moderator: Moderator Team
-
- 4e Versnelling
- Posts: 1941
- Joined: 23 Apr 2008 17:05
- Type Auto: E36 320i Sedan
- Location: Heerlen
- Age: 42
Wie heeft al eens omgekeurd??? 4cyl naar 6 cyl
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
Re: Wie heeft al eens omgekeurd??? 4cyl naar 6 cyl
Helaas niet zelf gekeurd echter sta ik straks ook voor het zelfde probleem.
Wat ik van horen zeggen weet is dat als het een motorblok is wat er origineel in geleverd is het vrij makkelijk zal gaan echter stel je hangt er een m3 motor in met flink meer vermogen kunnen ze een compleete rijtest gaan maken op een circuit.
Als dat moet gebeuren lopen de kosten snel op en is een 6cilinder kopen goedkoper.
Uiteraard scheelt het ook een eind hoe het eruit ziet en alles netjes bevestigd zit op orgineele wijzen.
Ik denk nog een paar maanden en dan moet ik er ook aan.
Groetjes en hopelijk zijn er nog andere mensen met eigen ervaringen want ik ben ook nieuwschierig.
Wat ik van horen zeggen weet is dat als het een motorblok is wat er origineel in geleverd is het vrij makkelijk zal gaan echter stel je hangt er een m3 motor in met flink meer vermogen kunnen ze een compleete rijtest gaan maken op een circuit.
Als dat moet gebeuren lopen de kosten snel op en is een 6cilinder kopen goedkoper.
Uiteraard scheelt het ook een eind hoe het eruit ziet en alles netjes bevestigd zit op orgineele wijzen.
Ik denk nog een paar maanden en dan moet ik er ook aan.
Groetjes en hopelijk zijn er nog andere mensen met eigen ervaringen want ik ben ook nieuwschierig.
-
- 4e Versnelling
- Posts: 1941
- Joined: 23 Apr 2008 17:05
- Type Auto: E36 320i Sedan
- Location: Heerlen
- Age: 42
Re: Wie heeft al eens omgekeurd??? 4cyl naar 6 cyl
Ik hang er rustig wel een kleine 6 cylinder in voor de keuring dat is het probleem niet
Van de week dus ook aan ee van RDW gevraagd hoe en wat.
Die zegt: motor erin alles fatsoendelijk bouwen dus ook kwa remmerij e.d. en rekening met bloknummer op de bon.
Nu vraag ik me alleen nog steeds af of ze de herkomst van het nummer nagaan
Stel je voor je hebt een blok gekocht via ebay in polen en je krijgt een gestolen blok hoe gaat het dan ? ik kan dan wel aantonen dat ik het ten goede trouw gekocht heb maarja hoe zou het dan verder gaan
Van de week dus ook aan ee van RDW gevraagd hoe en wat.
Die zegt: motor erin alles fatsoendelijk bouwen dus ook kwa remmerij e.d. en rekening met bloknummer op de bon.
Nu vraag ik me alleen nog steeds af of ze de herkomst van het nummer nagaan
Stel je voor je hebt een blok gekocht via ebay in polen en je krijgt een gestolen blok hoe gaat het dan ? ik kan dan wel aantonen dat ik het ten goede trouw gekocht heb maarja hoe zou het dan verder gaan
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000
-
- 1e Versnelling
- Posts: 105
- Joined: 15 Oct 2013 09:15
- Type Auto: BMW 525i / e30 325i
- Location: Heerlen (Limburg)
- Age: 32
Re: Wie heeft al eens omgekeurd??? 4cyl naar 6 cyl
Omkeuren is veel makkelijker geworden de laatste tijd. Werk zelf in een garagebedrijf waar wij vaker Jeep Wranglers van 6 cilinder naar 8 cilinder ombouwen. Zorgen dat alles er super strak uitziet ( dus geen kroonsteentjes en dergelijke) kwa elektronica. voor de rest moeten de Motorsteunen degelijk zijn. Wat ook helpt is de auto goed poetsen zodat de aardige man van de RDW een goed beeld van de auto heeft. Het zal allemaal wel meevallen. Wij hebben nog nooit echt problemen gehad, het is pas 1x voorgekomen dat we nog iets moesten aanpassen. Hitteschildje maken op de uitlaat omdat deze toch wel redelijk dicht langs de tank liep. Succes met het keuren!!
[ external image ]
BMW E39 523i LPG G3 & E30 M50 2.5i
BMW E39 523i LPG G3 & E30 M50 2.5i
-
- 4e Versnelling
- Posts: 1941
- Joined: 23 Apr 2008 17:05
- Type Auto: E36 320i Sedan
- Location: Heerlen
- Age: 42
Re: Wie heeft al eens omgekeurd??? 4cyl naar 6 cyl
het is in princiepe al een tijdje niet meer van toepassing
maar het is in feite zo dat als een auto in serie gemaakt s of al vaker een bepaalde aanpassing heeft gehad dat het weinig problemen geeft.
Dus van een 316i naar 320i is niet z`n probleem mits je de remmerij aanpast.
Wil je nu van een 316i een 350i maken is dat weer totaal iets anders.
maargoed ben maar geen project begonnen sterker nog ik had een golf 1 cabrio met g60 gekocht en die heb ik door weinig zin erin weer verkocht.
Andere hobby heeft de voorrang en heeft teveel tijd investering nodig om nog een hobby auto erbij te hebben
maar het is in feite zo dat als een auto in serie gemaakt s of al vaker een bepaalde aanpassing heeft gehad dat het weinig problemen geeft.
Dus van een 316i naar 320i is niet z`n probleem mits je de remmerij aanpast.
Wil je nu van een 316i een 350i maken is dat weer totaal iets anders.
maargoed ben maar geen project begonnen sterker nog ik had een golf 1 cabrio met g60 gekocht en die heb ik door weinig zin erin weer verkocht.
Andere hobby heeft de voorrang en heeft teveel tijd investering nodig om nog een hobby auto erbij te hebben
Citroen Saxo 1.6 VTS 2000