BMWForum.nl zoekt Moderators om het forum te onderhouden, als je jezelf kan vinden in het onderstaande, neem dan contact op via deze link.

  • Enige kennis van phpbb is gewenst, maar niet noodzakelijk.
  • Minimaal 6 maanden geregistreerd zijn, of een zodanige activiteit met posten hebben.
  • Geregeld op het forum te vinden zijn.
  • Goed moderator werk verrichten, veranderen, doorverwijzen of verwijderen van forum berichten die niet toegestaan zijn.

OBC 18 knops conversie probleem

Forum voor alle E36 series van 1991 tot 1999.

Moderator: Moderator Team

Post Reply

Topic Author
djloscarlos
Neutraal
Posts: 2
Joined: 08 Feb 2014 16:14
Type Auto: e36 316

OBC 18 knops conversie probleem

Post by djloscarlos »

Hoi,

Ik heb een vraag wat betreft mijn knutsel projectje van mijn E36 316. (Ik heb mijzelf al voorgesteld in het voorstellen topic btw;) )

Ik heb standaard de analoge klok gehad in mijn auto. Echte wou ik iets leuks inbouwen, en kwam ik op de OBC.. ik wou t gelijk goed doen, dus maar de 18knops erin. Ik heb diverse tutorials op internet gevonden, en ook enkele schema's weten te bemachtigen.

Het aansluiten van de bedrading is goed gelukt. En de OBC wordt ook gevoed, dus aarde en power en natuurlijk interne verlichting werken gewoon. Echter brand alleen het klok schermpje, en het grote scherm niet. Nee, dit heeft niet met de bulbjes te maken want heb die nog getest op het klok scherm en die deden het gewoon.
Ik kan de klok ook verder niet instellen. Zie alleen licht meer niet. Om jullie even een duidelijk beeld te geven hoe de OBC aangesloten zit..

Bedrading van mijn cluster doorgesneden en een draad naar mijn OBC stekker getrokken, draden zijn dus getapt. Dus de info zou in ieder geval doorgestuurd moeten worden vanaf mijn cluster naar OBC lijkt mij.. correct me if I'm wrong;)
Ik heb verder de 3 draadjes (power, ground, internal light) van de analoge klok ook aangesloten op de stekkertjes op de plaatsen waar deze op de schema's aangegeven werden. Dus hij wordt gevoed. Is het verder noodzakelijk dat de OBC unit ook op een module aangesloten wordt trouwens? Want in het schema zie ik dus wel dat er een draad naar een module (ZKE IV of zoiets) getrokken moet worden, al heb ik die hele module geloof ik niet in mijn auto. Ik hoop dat jullie mij hier meer over kunnen vertellen want ik loop een beetje vast met het project. Misschien dat dat ook verklaart waarom de OBC unit het niet doet. Verder ligt het niet aan de unit, want heb er nu al 3 geprobeerd, waarvan 2 getest waren in een andere auto (volgens hen);)

Alvast bedankt.

Mvg. Lorenzo
Post Reply

Return to “1991 - 1999 (E36)”